جمعه 4 خرداد 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

وزیر راه و شهرسازی سیاوش امیرمکری را به عنوان سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری منصوب کرد.

مدیرکل بنیاد مسکن استان سیستان و بلوچستان گفت: در برخی از روستا‌ها چند مورد واحد‌های خشت و گلی دچار خسارت جزئی شدند که خسارات نیز در حد ترک دیوار‌ها بوده است.

سخنگوی اجرای قانون جدید چک گفت: از ابتدای فروردین 1400 تا پایان خرداد ماه 1400، میزان چک‌های جدید برگشتی به چک‌های جدید مبادله‌ای، 3.5 درصد بوده است

معاون بیمه‌ای سازمان تأمین اجتماعی گفت: 31 تیر آخرین‌مهلت استفاده از بخشنامه بخشودگی جرائم کارفرمایان است.

دادستان دیوان محاسبات گفت: بالغ بر 3 هزار و 500 میلیارد تومان از حقوق دولتی معوق معادن وصول و به حساب مربوطه نزد خزانه داری کل کشور واریز شد.

مدیرعامل شرکت پالایش گاز بیدبلند خلیج فارس گفت: همکاری بین بخش خصوصی و دولتی و حذف مرز‌های صنایع بالادستی و پایین‌دستی، چابک‌سازی صنعت را به همراه دارد.

مدیرعامل نیروگاه رامین اهواز گفت: استان خوزستان پس از استان تهران در رتبه دوم مصرف برق قرار دارد و نیروگاه رامین اهواز با 6 واحد تولیدی و با مجموع 1850 مگاوات ساعت بزرگترین نیروگاه بخاری کشور است.

قیمت هر گرم طلای 18 عیار، امروز چهارشنبه 16 تیر 1400 در معاملات بازار آزاد تهران به یک میلیون و 57 هزار تومان رسیده است.

وزیر نیرو گفت: خاموشی‌ها به نصف و کمتر از آن کاهش پیدا کرده و سعی خواهیم کرد این رقم را از این که هست کمتر کنیم.

سخنگوی صنعت برق گفت: مشترکینی که در اثر بروز اشکال و نوسانات برق دچار خسارت شده‌اند می‌توانند در سایت بیمه ثبت‌نام کنند، حتما وزارت نیرو این خسارات را تأمین خواهد کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با استفاده از هوش مصنوعی و تحلیل داده‌های مشترکین برق، در همکاری با وزارت نیرو، 13 هزار مزرعه کوچک و بزرگ استخراج رمز ارز شناسایی شد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: کیوی تناسب اقلیمی خوبی با شمال کشور و بخصوص استان گیلان دارد و این محصول با مزیت اقتصادی بالا باید بیشتر تولید و صادر شود.

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی از پلاک گذاری بیش از 420 هزار دستگاه تراکتور و کمباین در کشور خبر داد.

وزیر نیرو گفت: هیئت‌وزیران طبق اصل 135 قانون اساسی تصمیم گرفت، روز‌های پنج‌شنبه تا پایان مردادماه در سراسر کشور برای سازمان‌های دولتی در جا‌هایی که تعطیل نیستند، مطابق ترتیبات موجود تعطیل اعلام شود؛ امیدوارم تشریفات ابلاغ آن سریع‌تر انجام شود.

مدیر اکتشاف شرکت نفت خزر گفت: شاهد انفجار بزرگی بودیم که در فاصله 30 کیلومتری ساحل باکو در میدان شاه‌دنیز اتفاق افتاد، در این منطقه میدان گازی امید قرار دارد، اما محل انفجار از میدان گازی مذکور 10 کیلومتر فاصله دارد.

یک تحلیلگر اقتصادی گفت: بسیاری از افرادی که از شهر‌های کوچک برای پیدا کردن شغل و یا دسترسی به امکانات آموزشی موجود در شهر‌های بزرگ، مهاجرت می‌کنند اگر دسترسی به اینترنت پرسرعت داشته باشند مجبور به مهاجرت نمی‌شوند و این موجب می‌شود وضعیت در شهر‌های کوچک بهتر شده و در شهر‌های بزرگ هم از ازدحام جمعیت کاسته شود.