شنبه 5 خرداد 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

رئیس شورای تجاری ایران و روسیه با تاکید بر اینکه تلاش‌ها برای توسعه تجارت آزاد با ایران ادامه دارد، گفت: ما نه تنها به دنبال ایجاد سنگ بنای تجارت آزاد با ایران هستیم بلکه ساخت خانه‌ای را برای توسعه تجارت آزاد با ایران مد نظر داریم.

سرپرست معاونت امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت با تاکید بر تفاوت مزایده معادن با مزایده دیگر کالاها، رد و بدل هر گونه پول را تکذیب کرد و گفت: واگذاری معادن از طریق مزایده بیش از 30 سال در کشور اجرا می‌شود و ربطی به مباحث انتخابات و تغییر دولت ندارد.

در پی اختلال سایبری در سیستم‌های کامپیوتری کارکنان ستاد وزارت راه و شهرسازی، موضوع توسط کارشناسان فنی این وزارتخانه در حال بررسی است.

گروه صنعتی ایران خودرو پنج محصول خود را با موعد تحویل حداکثر یک ساله از فردا به مدت سه روز عرضه می کند.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت ضمن اشاره به آمادگی بخش صنعت برای احداث نیروگاه‌های جدید در مناطق مختلف کشور گفت: درصورت صدور مجوز از سوی وزارت نیرو، ساخت این نیروگاه‌ها با ظرفیت 10 هزار و 536 مگا وات انجام خواهد شد.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور اعلام کرد: با ادامه عملیات اطفای حریق، آتش سوزی جنگل‌ها و مراتع منطقه نارک گچساران استان کهگیلویه و بویر احمد تا غروب امروز شنبه مهار می‌شود.

وزیر نیرو گفت: صادرات برق را کاملا کاهش داده ایم عدد صادرات ما چیزی در حدود 30 تا 35 مگاوات است که این انتقال هم عمدتا به دلایل فنی است و می‌بایست این ارتباط برقرار شود.

نقص فنی منجر به قطع برق در غرب تهران، پس از حدود 30 دقیقه برطرف و برق مشترکان برقرار شده است.

شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در معاملات امروز 19 تیر 1400 با افت بیش از 11 هزار واحدی به سطح یک میلیون و 270 هزار واحدی رسید.

پتروشیمی شهید تندگویان با استفاده حداکثری از ظرفیت و توان متخصصان داخلی شرکت، سازندگان تجهیزات و شرکت‌های دانش بنیان ایرانی آماده بهره‌برداری از دو خط جدید تولید در مجموع با ظرفیت تولید 16 هزار تن محصول در نیمه نخست سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها» می‌شود.

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر گفت: در اصلاح جدید قانون مالیات بر ارزش‌افزوده طلا، مالیات از اصل طلا حذف‌شده و مالیات فقط از سود و اجرت دریافت می‌شود که این قانون هنوز اجرانشده و چند ماه آینده اجرا می‌شود.

مجری طرح بازتوانی نیروگاه طرشت گفت: عملیات اجرایی پروژه احداث واحد‌های جدید نیروگاه طرشت در مدت زمان حداکثر 24 ماه با استفاده از تکنولوژی روز موتور‌های گازسوز در محل فعلی نیروگاه طرشت انجام خواهد شد،

رایزن سابق بازرگانی ایران در افغانستان با بیان اینکه دولت مرکزی افغانستان و طالبان در شرایط فعلی هیچ منعی برای تجارت با ایران اعلام نکرده اند، گفت: ضمن اینکه طالبان طی اطلاعیه‌ای که در منطقه پخش کرده اند اعلام کرده اند که ممانعتی برای رفت و آمد بازرگانان ایجاد نخواهند کرد.

پیش‌بینی می‌شود قیمت انواع روغن خوراکی تا 25 جولای افزایشی باشد و پس از آن در قیمت بین‌المللی این ماده خوراکی افت شدید اتفاق بیفتند.

معاون فنی گمرک ایران گفت: نیم میلیون دز واکسن از چند کشور از جمله روسیه، هند، ایتالیا و کره جنوبی وارد کشور شده است.

نرخ خرید دلار امروز 19 تیر 1400 در صرافی‌های مجاز بانک مرکزی روند ثابتی داشته است.