شنبه 29 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

شاخص بورس و اوراق بهادار تهران در معاملات امروز 16 تیر 1400 با رشد بیش از 831 واحدی به سطح یک میلیون و 282 هزار واحدی رسید.

گروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس، در روز‌های اخیر تأمین لحظه‌ای بیش از 500 مگاوات برق شبکه مصرفی برق استان خوزستان را به‌عهده داشته است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: تا پایان دوره دولت کنونی هرچه سریع‌تر ساز و کار‌های لازم برای ساماندهی کانون‌های بازنشستگان و استفاده هرچه بیشتر از تجربه و مشاوره آنان توسط دستگاه‌های اجرایی صورت می‌گیرد.

‌کارت بانکی یکپارچه با کارت شناسایی فرهیختگان بازنشستگی کشوری طی مراسمی با حضور وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و مدیرعامل بانک صادرات ایران رونمایی شد.

استاد دانشگاه گفت: در گذشته برخی از واحد‌های تولیدی به دلیل عدم توانایی بازپرداخت مطالبات بانک با مشکلات عدیده‌ای مانند فروش لوازم و تجهیزات خط تولید مواجه می‌شدند، اما حمایت‌های قوه قضاییه باعث جلوگیری از توقف تولیدشده است.

یک کارشناس اقتصادی گفت: اشتغال زاییده، مشتق و مولود تصمیمات سرمایه‌گذاری است کسانی که بیکار می‌شوند سراغ شغل‌ها و درآمدهای کاذب می‌روند، تا سوداگری‌ها درست نشود وضعیت اشتغال بهبود نمی‌یابد.

رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی گفت: یک شهر با جمیعتی معادل 13 هزار و 70 نفر جمعیت و 150 آبادی با جمعیت 37 هزار و 471 نفر در استان سیستان و بلوچستان تحت‌تاثیر زلزله 4/7 فنوج قرار گرفتند.

مدیر کل غله وخدمات بازرگانی استان سیستان وبلوچستان گفت: با گسترش راه آهن به طول 7.5 کیلومتر، سیلوی 66 هزار تنی سیستان و بلوچستان به شبکه حمل ریلی کشور متصل می‌شود.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به جلسه فوق‌العاده صبح امروز کمیسیون انرژی پیرو خاموشی‌های اخیر گفت: در این جلسه مقرر شد تا کمیته مشترکی از کمیسیون انرژی و کمیسیون‌های دیگر که به نوعی مرتبط با این موضوع هستند، تشکیل شود و این کمیته به نوعی هم نقش نظارت و هم کمک به دولت را دنبال کند.

نرخ خرید دلار امروز 16 تیر 1400 در صرافی‌های مجاز بانک مرکزی روند کاهشی داشته است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: تعداد پروژه‌های تعریف شده در چهار حوزه‌ای که منجر به تحول دیجیتال در صندوق بازنشستگی کشوری شده 40 پروژه است.

نرخ ارز بین بانکی امروز در حالی از سوی بانک مرکزی اعلام شد که 29 ارز با کاهش قیمت روبه رو شدند.

برای رهن واحد 70 متری استاد معین به سرمایه 235 میلیون تومانی نیاز است.

رئیس هیئت‌مدیره انجمن تولیدکنندگان ماشین‌آلات کشاورزی گفت: تراکتور با بهای آزاد بسیار زیاد در بازار سیاه موجود است که مورد اعتراض ماست، اما قیمت آن دو برابر درب کارخانه است و علت آن عدم تولید کافی نیست بلکه روش توزیعی دولتی است که توسط وزارت جهاد کشاورزی به‌عنوان سهمیه‌بندی ایجادشده و این موضوع صف و تقاضای کاذب ایجاد کرده است.

مدیرکل دفتر حقوقی وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: معمولا تا تبادل لوایح از جانب زیرمجموعه‌های وزارت اقتصاد صورت نگیرد دادنامه ای صادر نمی‌شود؛ از این رو، درک درست از واقعیات حقوقی و اداری از جانب قضات دیوان عدالت اداری وجود دارد و از این حیث، همکاری دیوان عدالت اداری با مجموعه حقوقی وزارت اقتصاد در خور ستایش است.

مدیرعامل نفت و گاز غرب کشور به تشریح جزئیات انفجار در منطقه نفتی «چشمه خوش» دهلران پرداخت.