پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

میزان مصرف محصولات فولادی در کشور طی فروردین 1400 نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 8 درصد افزایش یافت.

بر اساس آخرین گزارش ارزیابی کیفی انجام شده در فروردین 1400 در بخش کامیونت، کامیونت ایسوزو NMR85 و کامیونت ایسوزو NPR75K بهمن دیزل موفق به کسب 5 ستاره کامل کیفی شدند.

معاون مجری طرح دانه‌های روغنی وزارت جهاد کشاورزی از برنامه ریزی برای کشت بیش از 50 هزار هکتار سویا در سال زراعی جاری خبر داد و گفت: قیمت خرید تضمینی دانه‌های روغنی توسط شورای قیمت گذاری و اتخاذ سیاست‌های حمایتی محصولات اساسی کشاورزی افزایش یافت.

دبیر اتحادیه بنکداران مواد غذایی تهران گفت: شرکت‌های پخش روغن خوراکی می‌گویند اگر 50 کارتن روغن سفارش دهید باید یک تن برنج هندی نیز خریداری کنید و یا اگر 20 کارتن روغن سفارش می‌دهید باید 10 کارتن تن ماهی، رب گوجه‌فرنگی و یا کالای دیگری در کنار سفارش خود خریداری کنید.

مصرف گاز طبیعی در کشور در بخش‌های خانگی، تجاری، نیروگاه‌ها و صنایع اصلی، رشد ناموزون و نامتعارفی دارد و پیش بینی می شود تراز گاز کشور از نیمه دوم سال 1400 منفی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق بیستون با بیان اینکه نیروگاه‌های بیستون و اسلام آباد غرب در مجموع با 740 مگاوات ساعت ظرفیت تولید، در پایداری شبکه سراسری برق در غرب کشور، نقش مهمی را عهده دار هستند، گفت: در مجموع 391 میلیون و 26 هزار کیلووات ساعت از برق تولیدی در نیروگاه‌های بیستون و اسلام آباد غرب به شبکه سراسری تزریق شده است.

امروز در جلسه معاملاتی در تابلوی برق بازار فیزیکی بورس انرژی ایران، 72 هزار کیلووات ساعت برق توسط شرکت تولید نیروی برق پرند مپنا و شرکت تولید انرژی شمس پاسارگاد_نیروگاه سیکل ترکیبی شریعتی برای دوره تحویل روزانه و هفتگی خرداد 1400 عرضه خواهد شد.

وزیر راه وشهرسازی گفت: توانستیم آزادراه غدیر را که یکی از بزرگ‌ترین و پرافتخارترین پروژه‌های کشور است افتتاح کنیم، این پروژه برای استان‌های قزوین، البرز، تهران و سمنان تاثیر ترافیکی دارد.

قیمت نفت در جریان معاملات امروز بازار‌های جهانی با افزایش قیمت همراه شد و شاخص قیمت در سبد نفتی وست تگزاس و برنت سبز ماند.

دبیر کمیته اقدام ارزی گفت: در سی و دومین نشست این کمیته سه پیشنهاد در خصوص ایفای تعهدات ارز حاصل از صادرات از محل ورود موقت تصویب و ابلاغ شد.

نرخ ارز بین بانکی امروز در حالی از سوی بانک مرکزی اعلام شد که 19 ارز با افزایش قیمت روبه رو شدند.

دبیر کمیسیون انرژی مجلس گفت: متأسفانه از برنامه ششم عقب هستیم، طبق برنامه ششم تولید 25 هزار مگاوات برق طی 5 سال باید انجام می‌گرفت، که طبق گزارش‌های داده‌شده، 20 هزار مگاوات هم محقق نشده است و برق تولیدی محقق شده چیزی حدود 16 هزار مگاوات است.

یک استاد دانشگاه با بیان اینکه 25 درصد منابع آبی در پشت سد‌ها تبخیر می‌شود، گفت: ساختن سد به این معنی است که با مسدود کردن مسیر رودخانه، آب را به پشت سد جمع کرد که حاصل ساخت این سد‌ها افزایش تبخیر آب است.

برای رهن واحد 70 متری ستارخان به سرمایه 490 میلیون تومانی نیاز است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: حدود 100 هزار واحد مسکن مهر صددرصد تکمیل شده اند که وزارت نیرو باید به آن‌ها انشعابات آب داده و دیگر انشعابات باید واگذار شود.

پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اعلام کرد در 8 سال گذشته در 20 پروژه آزادراهی به طول 1.816 کیلومتر و با برآورد حدود 210 هزار میلیارد ریال قرارداد منعقد شده است.