جمعه 14 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

مدیر ویژه بندر چابهار گفت: یک کشتی حامل 27 هزار و 100 تن شکر خام به بندر چابهار رسید.

قیمت جهانی گندم در هفته منتهی به 24 می‌میلادی 2021نسبت به هفته گذشته روند کاهشی داشت.

وزیر ارتباطات، فردا با سفر به استان یزد، در جشن دسترسی روستا‌های این استان به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پرسرعت شرکت می‌کند.

مجری طرح سیستم یکپارچه اطلاعات کشاورزی گفت: بر اساس طرح سیستم یکپارچه اطلاعات کشاورزی، اطلاعات و داده‌های بخش کشاورزی جمع آوری، تحلیل، ذخیره سازی و به تدریج در این سیستم به اشتراک گذاشته می‌شود.

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بیش از 140 هزار شغل علاوه بر اشتغال موجود سال گذشته توسط وزارت صمت به وجود آمده است.

وزیر نیرو فردا دو‌شنبه در نهمین هفته از پویش هرهفته_الف_ب_ایران به‌منظور افتتاح سه پروژه آبی و شرکت در جشن پنجاهمین سال بهره‌برداری مشترک از سد ارس راهی استان آذربایجان‌شرقی خواهد شد.

یک کارشناس حوزه اقتصاد دیجیتال می‌گوید عزیزان مسئول، سه سال پیش برق در کشور ما می‌رفت. آن زمان ماینر در کار نبود. ما در حال حاضر به نظر می‌رسد عمده‌ی چیزی که دارد اتفاق می‌افتد یک فرافکنی هست مبنی بر اینکه می‌گویند ما نتوانستیم خیلی از کار‌ها را انجام بدهیم، گردن کی بیندازیم؟ بیاییم بیندازیم گردن ماینرها.

عملیات اجرایی یک هزار و 448 واحد طرح اقدام ملی مسکن با حضور وزیر راه و شهرسازی در استان البرز و شهرهای کرج، فردیس، نظرآباد و شهرجدید هشتگرد، آغاز شد.

رئیس سازمان امور عشایر کشور گفت: از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره)، کمیته امداد، بنیاد برکت و بنیاد علوی هم تقاضای کمک کردیم تا در آب‌رسانی و توزیع بسته‌های حمایتی بحث خشکسالی را طی کنیم و تا پایان خرداد ماه هم 100 هزار تن جو دولتی و علوفه برای تأمین نیاز دام عشایر توزیع خواهد شد.

امروز بیش از 2 هزار و 520 تن فرآورده هیدروکربوری به ارزش بیش از 253 میلیارد و 832 میلیون ریال در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران دادوستد شد.

یک کارشناس ارشد کسب و کار‌های دیجیتال معتقد است در بخش فناوری‌های نرم مانند استانداردها، روش‌ها، فرایند‌ها و سیاست‌ها ضعف داریم؛ اگر بخواهیم نظام اقتصاد دیجیتال را که اتفاقا با نظام اقتصاد مقاومتی بسیار سازگار است، بنا کنیم می‌بینیم که اقتصاد دیجیتال ایران متصل می‌شود به شبکه ملی اطلاعات و پروژه شبکه ملی اطلاعات با سرعت بیشتری جلو می‌رود.

وزیر نیرو، قانون بودجه 1400 را یکی از بهترین بودجه‌ها برای راهگشایی و گره‌گشایی در زمینه حل مشکلات مزمن برق دانست و گفت: استفاده از مکانیزم تبصره 14 و همچنین تبصره 15 باعث رهایی وزارت نیرو از منابع مالی دریافتی از مردم و افزایش توان بازسازی سیستم‌های فرسوده شد.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت با تاکید بر ضرورت بازچینش در ساختار اداری کشور، نبود یک نظام سیاستگذاری منسجم و واحد را دلیل وضعیت فعلی حوزه تولید و مشکلات آن دانست و گفت: اصلاح این روند یک کار بسیار سنگین انرژی بر و بزرگ است و ما امیدواریم باز طراحی ساختار نظام اداری در دستور کار دولت آینده قرار بگیرد.

تولید ملی یا محصول ملی در علم اقتصاد به ارزش پولی همه کالا‌ها و خدماتی که در دوره‌ی معینی - معمولا یک سال - در کشوری تولید شده است، گفته می‌شود.

براساس آخرین اطلاعات دریافتی از 2279 ترددشمار فعال در محور‌های برون‌شهری، نسبت به روز قبل 5.6 درصد کاهش تردد را نشان می‌دهد.

مدیر بنادر و دریانوردی غرب هرمزگان گفت: مجموع عملیات تخلیه و بارگیری کالای نفتی در بندرلنگه و بنادر غرب هرمزگان بیش از 785 هزار تن بوده که حاکی از رشد 94 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.