جمعه 7 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

استاد دانشگاه با بیان اینکه بسیاری از تالاب‌های فلات مرکزی خشکی شدند، گفت: خشک شدن یک تالاب به دلیل نقش حیاتی در اکوسیستم آن منطقه، می‌تواند ریزگرد‌های فراوانی را به دنبال داشته باشد و کانون ریزگرد‌های مناطق جنوبی کشور به دلیل همین کم آبی فعال شده است.

دبیر سندیکای شرکت‌های تولیدکننده برق گفت: خرید برق از نیروگاه‌ها حرارتی، هیچ تناسبی با تورم و سرمایه‌گذاری بخش خصوصی ندارد و عملا فعالیت در این حوزه جذابیتی برای سرمایه‌گذاران ندارد.

‌معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: کسب وکار‌های فعال در حوزه فاوا توانسته اند، سهم حضور خود را در میان 500 شرکت برتر کشور افزایش دهند.

مدیرکل دفتر عربی و آفریقایی سازمان توسعه تجارت ایران گفت: در پنج سال اخیر مجموع صادرات محصولات کشاورزی و صنایع غذایی به عراق حدود 11 میلیارد دلار بوده که حدود 3.7 میلیارد دلار آن متعلق به گروه میوه و تره‌بار بوده است.

مدیرکل دفتر امور اکتشاف از آزادساز بیش از 203 هزار کیلومتر مربع از مساحت بلوکه شده معدنی کشور خبر داد.

نرخ ارز بین بانکی امروز در حالی از سوی بانک مرکزی اعلام شد که 27 ارز با افزایش قیمت روبه رو شدند.

قیمت نفت برنت در جریان معاملات امروز بازار‌های جهانی با حفظ روند صعودی خود از 70 دلار عبور کرد.

برای رهن واحد 75 متری نیروهوایی به سرمایه 370 میلیون تومانی نیاز است.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از آغاز عملیات اجرایی احداث ایستگاه‌های تقویت فشار هما و وراوی و مرکز تفکیک تابناک خبر داد و گفت: با اجرای این سه طرح با سرمایه‌گذاری 281 میلیون یورویی بخش غیردولتی، تامین پایدار خوراک پالایشگاه پارسیان تضمین می‌شود.

مدیرکل امور بندری سازمان بنادر و دریانوردی گفت: استفاده از ظرفیت حمل یکسره در بنادر به منظور حمل مستقیم کالا از کشتی به داخل کشور و در راستای ترخیص به موقع کالا‌های اساسی از بنادر کشور در دستور کار سازمان بنادر و دریانوردی قرار گرفت.

شاخص بورس تهران در معاملات امروز با افت 10 هزار و 963 واحد به سطحی بیش از یک میلیون و 145 هزار واحد رسید.

معاون بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس گفت: در 8 روز ابتدای خردادماه جاری بیش از 3 میلیارد ریال کالای احتکار شده در فارس کشف شد.

ارزیابی عملکرد 7 قانون مرتبط با تولید که طی 10 سال گذشته به تصویب رسیده‌اند، نشان می‌دهد که ضعف در اجرا و ترک فعل مسئولان اجرایی موجب زمین‌گیر شدن این قوانین و مقررات شده است.

وزیر نیرو گفت: رود مرزی ارس به عنوان نمونه‌ای نادر و درخشان، عاملی مهم در جهت توسعه و تقویت روابط فی مابین دو ملت دوست و همسایه ایران و آذربایجان بوده است.

سیلوی شهید سلیمانی استان خراسان شمالی با برخورداری از امکانات به‌روز یکی از سیلو‌های دولتی پیشرفته در کشور به شمار می‌آید و در سال‌های اخیر بیشترین مشارکت را در فصل خرید تضمینی داشته است.

بررسی آمار‌های رسمی منتشره وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی از رشد تولید چهار قلم لوازم‌خانگی بزرگ در فروردین‌ماه امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال است، به طوری که تولید انواع یخچال و فریزر در این مدت 115 درصد رشد کرده است.