دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس طی این هفته، بحث و بررسی پیرامون نحوه تحقق منابع پیش بینی شده برای هدفمندسازی یارانه‌ها موضوع تبصره (14) قانون بودجه سال 1400 را با حضور مسئولان وزارت نفت و بانک مرکزی در دستور کار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: یکی دیگر از اولویت‌های سازمان سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، در سال جاری ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز است که 70 درصد از عملیات عمرانی آن‌ها انجام شده و تا پایان فعالیت دولت افتتاح می‌شوند.

وزیر نیرو گفت: مجوز تامین 125میلیون دلار منابع ایران در عراق برای خرید 16 میلیون دوز واکسن صادر شد.

نخستین پرواز اضطراری بازگشت دانشجویان و اتباع ایرانی از هند شامگاه دیروز جمعه انجام شد.

شاخص کل بورس با رشد 17 هزار واحدی تا ساعت 9:30 امروز به عدد 1 میلیون و 127 هزار واحد رسید.

کشتی نفتکش هورس متعلق به ناوگان شرکت ملی نفتکش ایران که از 24 ژانویه (یکشنبه 5 بهمن 1399) تاکنون در آب‌های اندونزی توقیف شده بود دیروز جمعه آزاد شد.

جدول زمان‌بندی خاموشی‌های احتمالی گروههای قطع شرکت توزیع برق تهران بزرگ از 8 خرداد الی 13 خرداد در اختیار مشترکین قرار گرفت.

نرخ ارز بین بانکی امروز در حالی از سوی بانک مرکزی اعلام شد که 21 ارز با افزایش قیمت روبه رو شدند.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: برای کاهش فشار به متقاضیان مسکن ملی پردیس مهلت تکمیل وجه تا پایان خرداد 1400 تمدید شد.

برای رهن واحد 96 متری منیریه به سرمایه 500 میلیون تومانی نیاز است.

شرکت توانیر برای تامین خسارت لوزام خانگی و آتش سوزی ناشی از نوسانات برق به ترتیب 25 و 95 میلیون تومان خسارت در نظر گرفته است.

نماینده ویژه رئیس جمهور در دولت الکترونیک معتقد است دولت جدید، دولتی هست که در نقطه عطف تحولات مهمی از تکنولوژی در جهان واقع شده که حوزه آی سی تی بیشتر نشان داده می‌شود. این تحولات در حوزه انرژی هست، در حوزه سلامت هست، در همه حوزه‌ها هست. یعنی دولت جدید هر کاری می‌خواهد بکند اول باید یک سند تکنولوژی روی آن باشد.

دبیر میز اوراسیا گفت: ایران همچنان در فهرست کشور‌های دریافت‌کننده ترجیحات تعرفه‌ای مشترک اوراسیا GSP می‌ماند.

کارشناس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی معتقد است طرح بانکداری جمهوری اسلامی تا جایی که می‌تواند آیا به رفع بحران بانکی کمک می‌کند یا نه؟ من معتقد هستم که با تقویت نظارت بانک مرکزی، ابزار‌های نظارتی‌ای که به بانک مرکزی در طرح بانک مرکزی داده شده، این طرح شتاب ناترازی را کم خواهد کرد.

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی، حمل و نقل دریایی را صنعتی پویا و تحولات جهانی در این صنعت را بسیار گسترده، سریع و غیرقابل پیش‌بینی توصیف کرد.

کمیته امنیتی، اجتماعی ستاد ملی مقابله با کرونا از فعالیت مجدد تالار‌ها، مشروط بر رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی و نظارت دقیق بر اجرای ضوابط و دستورالعمل‌ها خبر داد.