پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

عضو هیئت رئیسه مجلس با انتقاد از نحوه ارائه گزارش از سوی وزیر نیرو به مجلس تأکید کرد که وی باید توضیحاتی را پیرامون نحوه اجرای مفاد قانون برنامه توسعه ارائه دهد.

دبیر کمیته اقدام ارزی در سومین نشست کمیته چهار نفره موضوع بخش الف بسته سیاستی برگشت ارز حاصل از صادرات سال‌های1397- 1400 گفت: کمیته چهار نفره ضمن دریافت و بررسی درخواست‌های واصله در خصوص تعهدات ارزی حاصل از صادرات سال 1397، راهکار‌های کاربردی به منظور تسهیل در ایفای آن رائه می‌کند.

نرخ انواع ارز امروز در بازار بین بانکی به دلیل تعطیلات آخر هفته میلادی بدون تغییر نسبت به روز گذشته اعلام شد.

یک کارشناس اقتصادی معتقد است طبق یک تخمین خوش‌بینانه شصت هزار میلیارد برای سال نود و نه، صد هزار میلیارد و الآن بین صد و پنجاه تا دویست هزار میلیارد خیلی خوش‌بینانه ما فرار مالیاتی داریم. مجموعا یک حداقل عددی بین سیصد هزار تا ششصد هزار تا ما ظرفیت‌های مغفول مالیاتی داریم که الآن می‌توانیم بگیریم.

برای رهن واحد 70 متری پیروزی به سرمایه 300 میلیون تومانی نیاز است.

چگونگی پرداخت بدهی بغداد به تهران در دیدار وزیر نفت با هیئت عراقی بررسی شد؛ قرار شد مذاکرات تخصصی برای حصول توافقی نهایی در هفته‌جاری برگزار شود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پیامی توییتری از عرضه بیش از 83 هزار تن محصولات سیمانی شستا در بورس‌کالا خبر داد.

دیوان محاسبات با ارزیابی اجرای قوانین مرتبط با تولید اعلام کرد؛ متاسفانه حدود 90 درصد علت اصلی غیراثربخشی اجرای قوانین به ضعف در اجرا و ترک فعل مسئولان اجرایی مربوط می‌شود و تنها 5.5 درصد به تغییر شرایط همچون تحریم و کرونا و... ارتباط دارد.

وزیر راه و شهرسازی در خصوص اجرا و تکمیل قطار تهران - قم - اصفهان، با تاکید بر اهمیت تکمیل این پروژه از مذاکره وزارت راه و شهرسازی با اعضای کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در این باره، خبر داد.

وزیر راه و شهرسازی گفت: ارائه وام ودیعه مسکن که در سال گذشته توسط ستاد ملی کرونا مصوب و در کل کشور اجرایی شد در اینکه جابه‌جایی مستاجرین کاهش چشمگیری داشته باشد بسیار مؤثر واقع شد.

مدیر کل غله و خدمات بازرگانی استان خوزستان از پهلوگیری دو فروند کشتی حامل 133هزار تن شکر خام در پایان هفته گذشته در بندر امام خمینی (ره) خبر داد.

قیمت جهانی انواع برنج به دلیل افت تقاضا کاهش یافت.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بررسی آمار تولید فروردین ماه سال 1400 نشان می‌دهد همه محصولات اصلی و منتخب بخش صنعت و معدن با روند مثبت و افزایشی نسبت به مدت مشابه مواجه بوده اند.

عملیات نشاکاری برنج تاکنون در سطح حدود 350 هزار هکتار معادل 80 درصد از شالیزار‌های استان‌های گیلان و مازندران انجام شده است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات از راه‌اندازی اولین مرکز تبادل داده (IXP) بین‌المللی ایران برای رفع انحصار واردات اینترنت خبر داد.

معاون راهبری تولید شرکت برق حرارتی با تاکید بر اینکه بیش از 85 درصد برنامه تعمیرات نیروگاه‌های حرارتی به پایان رسیده است، گفت: مدیریت برنامه‌های تعمیراتی و همکاری نیروگاه‌های حرارتی بزرگ موجب افزایش تولید و جلوگیری از بروز خاموشی‌های بیشتر طی دو ماه ابتدایی امسال شده است.