جمعه 28 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

عضو هیئت‌مدیره اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش ایران گفت: قیمت فرش دست‌باف در چند ماه گذشته افزایش زیادی داشته و بر اساس نوع فرش 50 الی 60 درصد قیمت‌ها افزایش پیداکرده است.

مدیرعامل راه آهن گفت: با بازسازی محور ریلی در ارمنستان و جلفا که در جنگ منطقه‌ای آسیب دیده بود، بزودی کریدور غرب خزر حدفاصل ایران تا دریای سیاه فعال می شود.

قیمت نفت در جریان معاملات امروز بازار‌های جهانی با افزایش قیمت کار خود را آغاز کرد و نفت برنت به حوالی 70 دلار نزدیک شد.

کارشناس اقتصادی گفت: بررسی آمارهای منتشر شده نشان می‌دهد که در همین دوره کرونا نرخ بیکاری کاهش پیدا کرده و البته نرخ مشارکت هم کم شده یعنی اینکه افراد اصلا تمایلی به کار کردن ندارند.

براساس آخرین اطلاعات دریافتی از 2259 ترددشمار فعال در محور‌های برون‌شهری، نسبت به روز قبل 2.9 درصد افزایش تردد را نشان می‌دهد.

دبیر انجمن تولیدکنندگان زنجیره‌ای گوشت مرغ درباره دو نرخی شدن مجدد مرغ و کمبود عرضه آن، گفت: عامل اصلی همه مشکلات ارز 4 هزار و 200 تومانی است و تا زمانی که ارز 4 هزارو 200 تومانی لحاظ شود آشفتگی، نا بسامانی، رانت نهفته و محدودیت‌های اطراف نیز برقرار است.

شاخص بورس در هفته اخیر را با روند منفی سپری کرد و با افت بیش از 45 هزار واحدی کار خود را به پایان رساند.

سخنگوی صنعت برق گفت: با همکاری مردم و کاهش 10 درصدی مصرف می‌توان، خاموشی برق را به حداقل ممکن رساند و خدمات پایدار برق در شبکه تداوم داشته باشد.

برای رهن واحد 65 متری شهرآرا به سرمایه 310 میلیون تومانی نیاز است.

استاد دانشگاه تهران گفت: تنش آبی از زمانی شروع شد که با پیشرفت علم تسلط بر آبخوان‌ها افزایش یافت و با استفاده از تکنولوژی سدسازی و چاه‌های عمیق منابع آبی کشور را به شکل بی رویه مصرف کردیم.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در حوضه آبریز خزر ارتفاع بارش‌ها به 282 میلیمتر رسیده که نسبت به بارش‌های سال گذشته با کاهش 33 درصدی و نسبت به دراز مدت کاهش 18 درصدی داشته است.

طبق اطلاعات به دست آمده از شرکت مدیریت شبکه برق تهران میزان مصرف برق در زمان پیک، در تاریخ 5 خرداد ماه سال جاری در ساعت 12.37 ظهر معادل 49 هزار و 123 مگاوات بوده است.

وزیر ارتباطات در صفحه شخصی خود خبر از استفاده از پهباد در شبکه پستی جزیره کیش داد.

دبیر کمیته اقدام ارزی و مسئول کمیته 4 نفره بند 2 بخش الف بسته سیاستی برگشت ارز حاصل از صادرات سال‌های 1397-1400 در دومین جلسه این کمیته، اولویت و دستور کار کمیته 4 نفره را تعیین تکلیف و احراز وجود ارز حاصل از صادرات دانست.

وزیر جهاد کشاورزی گفت: امکان توسعه تجارت محصولات کشاورزی و مواد غذایی را هم در این سفر مورد بررسی خواهیم داد.

رئیس اتحادیه بارفروشان تهران گفت: گوجه فرنگی معمولی سه هزار و 500 تا پنج هزار تومان عرضه می‌شود و از هفته آینده گوجه فرنگی از بندرعباس، شیراز و قزوین به دست ما می‌رسد.