جمعه 28 اردیبهشت 1403

اقتصادی خبرگزاری میزان

اقتصادی خبرگزاری میزان

نائب رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر گفت: در 5 خرداد 1400 انس جهانی 26 دلار افزایش پیدا کرده است و نوسانات قیمت ارز باعث شده که قیمت طلا و سکه نوسانات جزئی را داشته باشد.

مدیر دفتر بهره‌برداری از تاسیسات آبی و برق‌آبی شرکت آب منطقه‌ای تهران گفت: با توجه به کاهش چشمگیر میزان بارندگی‌ها در سال آبی جاری، شاهد کاهش 267 میلیون متر مکعبی ذخایر آب در مخازن سدها هستیم.

قیمت دلار و یورو امروز 6 خرداد 1400 در صرافی‌های مجاز بانک مرکزی روند افزایشی داشته است.

شرکت بازرگانی دولتی ایران از واریز 71 هزار و 300 میلیارد ریال از پول گندم‌های خریداری شده، به حساب کشاورزانی که گندم خود را تحویل مراکز خرید داده اند و فایل‌های آن‌ها به بانک ارسال شده است، خبر داد.

انجمن واردکنندگان موبایل در خصوص واردات موبایل های تقلبی توضیحاتی ارائه کرد.

براساس آخرین اطلاعات دریافتی از 2248 ترددشمار فعال در محور‌های برون‌شهری، نسبت به روز قبل 3.2 درصد افزایش تردد را نشان می‌دهد.

قیمت نفت در جریان معاملات امروز بازار‌های جهانی روند نزولی خود را ادامه داد و شاخص قیمت در سبد نفت وست تگزاس و برنت قرمز ماند.

نرخ ارز بین بانکی امروز در حالی از سوی بانک مرکزی اعلام شد که 18 ارز با کاهش قیمت روبه رو شدند.

معاون وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تسهیلات ویژه‌ای برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی در نظر گرفته است.

مدیرعامل سازمان مدیریت صنعتی گفت: با استفاده از فناوری‌های نوین در راستای تامین دقیق و هدفمند نیاز‌های مشتریان، می‌توان در جهت تغییر رفتار مصرف‌کنندگان و خلق نیاز‌های جدید و ایجاد بازار‌های جدید گام برداشت.

معاون وزیر صمت از طراحی 40 برنامه در قالب هفت محور که شش برنامه آن در حوزه مدیریت واردات و توسعه صادرات غیرنفتی برای سال جاری است خبر داد.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: دو بخش حمل و نقلی ریلی و جاده‌ای از اولویت اصلی زمینه‌های ارتقاء همکاری‌های دو کشور ایران و ارمنستان هستند.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای از دلایل کاهش رغبت رانندگان و سرعت حمل خبر داد و بر تسریع حمل کالا‌های اساسی تاکید کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه در سال جاری بیش از هفت هزار روستا آبرسانی سیار خواهند شد، ادامه داد: در برخی از مناطق روستایی مشکلات فراوانی برای تامین آب خواهیم داشت و آبرسانی به صورت سیار در این مناطق صورت می‌گیرد.

رئیس کل گمرک ایران گفت: کالا‌های غیر نفتی در دومین ماه سال جاری افزایش 48 درصدی داشته اند، در این مدت یک میلیون و 841 هزار تن کالا از قلمرو ایران ترانزیت شد.

قیمت جهانی روغن خوراکی در جهان پس از افزایش متوالی در چند ماه اخیر، از 22 می‌میلادی کاهشی شد.