یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری میزان

سیاسی خبرگزاری میزان

مرکز بسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای از حضور هوشمندانه مردم در انتخابات و اعلام حمایت از آیت‌الله رئیسی قدردانی کرد.

نمایندگان در جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی با تشکیل ستاد تنظیم بازار کشاورزی به منظور برنامه ریزی و ساماندهی بازار کالا‌های کشاورزی موافقت کردند.

فرماندار قم گفت: ورود دستگاه قضایی به مقوله اقتصادی از باب گره‌گشایی از پرونده‌های واحدهای تولیدی راکد توانسته فضای مطلوب‌تر و قابل‌اعتمادتری را در اذهان عمومی ایجاد کند، همچنین واحدهای تولیدی راکد فراوانی مجددا وارد بازار تولید کرده و کارگران بسیاری را مشغول به‌کار کند.

استاندار تهران گفت: عامل اصلی قطع برق در تهران وجود ماینر‌ها و رمزارز‌ها هستند و هفت هزار دستگاه مکشوفه در غرب تهران بیش از 4درصد برق کشور را مصرف می‌کرد.

رئیس جمهور گفت: جلسات مشترک با رئیس جمهور منتخب را ادامه می دهیم، امروز نیز جلسه دوم با رئیس جمهور منتخب را خواهیم داشت.

«محسن رضایی» گفت: امروز مهم‌ترین وظیفه، کمک به تقویت دولت منتخب ملت و افزایش مشارکت برای عبور مردم از مشکلات زندگی است.

نشست علنی مجلس شورای اسلامی، دقایقی قبل به ریاست محمدباقر قالیباف آغاز شد.

معاون حقوقی پیشین رئیس‌جمهورحقوق عامه در قوه قضائیه را بستر توجه به حقوق همه مردم برشمرد و گفت‌: این موضوع برای مردم دلگرم‌کننده بود، در بین مردم می‌شنیدم که در رابطه با رسیدگی به درخواست‌هایشان از قوه قضائیه رضایت داشتند.

رئیس کمیسیون «حقوقی و قضایی» مجلس با بیان اینکه قوه قضائیه در دو سال اخیر اقدامات مؤثری در زمینه بازگشت کارخانه‌ها به چرخه تولید کشور داشت، گفت: در این دو سال اخیر واحد‌های تولیدی زیادی فعالیت خود را مجددا از سر گرفتند لذا این مسئله قدم بسیار مثبتی بود.

حضور مردم در نظام جمهوری اسلامی دارای یک اصل محکم و یک سند متقن فکری است؛ صرفا یک مسئله سیاسی نیست؛ البته فواید سیاسی حضور مردم خیلی زیاد است لکن علاوه بر این‌ها و مهم‌تر از این‌ها اصل فلسفه حضور مردم در نظام جمهوری اسلامی است.

تهران و مسکو در شرایط کنونی در حال عبور از شرایط سخت دارای منافع هستند و می‌توانند بر تعمیق روابط بر اساس تجارب مشترک همکاری کنند.

قحطی بزرگ 1919 - 1917، بی‌تردید بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ ایران و بسیار فراتر از همه فجایع پیش از خود بوده است. کتاب «قحطی بزرگ» نشان می‌دهد 8 تا 10 میلیون ایرانی، 40 تا 50 درصد کل جمعیت ایران، در اثر گرسنگی و مرض‌های ناشی از آن و سوء تغذیه از میان رفته‌اند.

سخنگوی وزارت امور خارجه با انتشار پیامی در فضای مجازی نوشت: ایران به دقت تحولات نگران‌کننده در افغانستان را دنبال می‌کند.

موشک شلمچه نمونه پیشرفته‌تر موشک شاهین است که سال 1390 رونمایی شد، این محصول دفاعی بومی 700 کیلوگرم وزن دارد و اندازه طول و عرض آن به ترتیب 5 مترو 360 میلی‌متر است، سرعت آن به حدود 3 ماخ می‌رسد.

رهبر معظم انقلاب در پیامی درگذشت فرزند آقای علیرضا محجوب را تسلیت گفتند.

در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی موضوع ساماندهی نظام سنجش و پذیرش کنکور در مقطع کارشناسی بررسی شد و از 13 ماده این طرح، 6 ماده مورد بررسی و تصویب قرار گرفت.