جمعه 14 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری میزان

سیاسی خبرگزاری میزان

مهدی دوستی سخنگوی ستاد انتخاباتی آیت الله رئیسی با رد برخی شایعات تاکید کرد: گمانه زنی‌های رسانه‌ای در خصوص ترکیب کابینه آیت الله رئیسی و نام بردن از برخی چهره‌ها کاملا اشتباه و غیر واقعی است

معاون هماهنگ‌کننده ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: اوج آرزوی همه خلبانان شجاع و غیور نیروی هوایی الهی ارتش، اوج‌گیری به جوار قرب الهی و پوشیدن خلعت شهادت است.

رئیس حوزه انتخابیه تهران با اشاره به تصمیات اتخاذ شده از سوی ستاد انتخابات کشور افزود: در ایام تبلیغات تجمع در مکان‌های مسقف نخواهیم داشت و اصل بر این است که مکان‌های رو باز مانند استادیوم ها، محیط‌های روباز آموزشی، در تبلیغات استفاده شود و نامزد‌ها از قبل می‌بایست درخواست و برنامه‌های خود را به ستاد انتخابات تهران اعلام و با هماهنگی ستاد این امر محقق شود.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز درباره توافق جامعتین در معرفی لیست واحد برای انتخابات میان دوره‌ای خبرگان رهبری افزود: جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و جامعه روحانیت مبارز در خصوص حوزه انتخابیه استان تهران به لیست مشترکی رسیدند که شامل آقایان آیت الله علیرضا اعرافی، آیت الله محمود رجبی و حجت الاسلام والمسلمین حسینعلی سعدی می‌باشد.

وزیر کشور در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری وزرای کشور ایران و تاجیکستان گفت: امیدواریم با هماهنگی صورت گرفته در حوزه مبارزه با جرایم سازمان یافته، افراط گری و تروریسم، قاچاق مواد مخدر، آموزش پلیس، انتقال تجربیات، تبادل استاد و دانشجو و همچنین در مسئله سرمایه گذاری و تجارت فعالیت‌های بیشتری بین دو کشور شروع شود.

محسن مهرعلیزاده نامزد ریاست جمهوری طی احکامی روسای ستادی 21 استان خود را معرفی کرد.

با توجه به اهمیت مباحث مطرح شده در بیانات سالیانه حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مراسم سالگرد رحلت امام (ره) پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR موضوعات محوری و جملات منتخب بیانات 31 سال اخیر رهبر انقلاب در مراسم سالگرد رحلت امام (ره) را منتشر می‌کند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: چهاردهم خرداد سالروز ارتحال بزرگ مردی است که دوران حیات طیبه‌اش، قرن حاضر را تحت تاثیر قرار داد و انقلاب الهی و پیامبرگونه‌اش خواب راحت را از مستکبران عالم ربود و تمامی معادلات سیاسی جهان را بر هم ریخت.

معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: اختلافات به نقطه‌ای رسیده که همه معتقد هستند که این طور نیست که حل نشدنی باشد؛ ولی به هر حال جزئیات هم مهم است و مواضع قطعی ما مهم است که باید رعایت شود. ان‌شاءالله در جلسه جمع بندی خواهد شد که چه زمانی شروع خواهیم کرد.

فرهاد رهبر از سمت رئیس هیئت نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری، میاندوره‌ای مجلس و میان‌دوره‌ای خبرگان رهبری در استان تهران و شهرستان تهران استعفا داد.

قاضی زاده هاشمی در حاشیه نشست با فعالان ستاد انتخاباتی خود گفت: موضوع ما تحول در نظام حکمرانی است.

وزیر امور خارجه کشورمان و جمعی از مدیران وزارت امور خارجه ظهر امروز پس از اقامه نماز ظهر در مرقد مطهر حضرت امام خمینی (ره)، به بنیان‌گذار انقلاب اسلامی ایران ادای احترام و با اندیشه‌های بلند رهبر فقید انقلاب اسلامی تجدید بیعت کردند.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به شرایط امروز و ضرورت شرکت در انتخابات، تأکید کرد: با قوت معتقدم مسیر حل مشکلات کشور از صندوق‌های انتخابات می‌گذرد.

سخنگوی سپاه با تقبیح هرنوع ادبیاتی که فرهنگ و شئونات پاسداری را متزلزل کند، گفت: اجازه نمی‌دهیم منزلت اجتماعی سپاه تحت تاثیر رفتار‌های مغایر با اخلاق و آداب اسلامی خدشه دار شود.

هیئت وزیران در اجرای تکلیف مقرر در بند «ک» تبصره (1) ماده واحده قانون بودجه سال 1400 کل کشور مبنی بر فراهم کردن زیرساخت‌های فیزیکی و نرم افزاری لازم جهت عرضه و انجام معامله گاز طبیعی در بورس انرژی در سال 1400، آیین نامه اجرایی مربوط به آن را تصویب کرد.

روسای ستاد‌های انتخاباتی همتی در 12 استان دیگر کشور تعیین شدند.