جمعه 28 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری میزان

سیاسی خبرگزاری میزان

سخنگوی شورای نگهبان در رابطه با گلایه رهبر انقلاب راجع به عدم احراز صلاحیت برخی افراد، اظهار کرد: ان شاالله به زودی اعلام نظر خواهیم کرد

خانه سرباز صلح ایران از رؤسای جمهور دو کشور دارنده بیش از 90 درصد از کلاهک‌های هسته‌ای جهان خواست تا جهت ضمن حرکت به سمت عملیاتی کردن اهداف قراردادها و توافقات گذشته، متعهد شوند که در صورت بروز جنگ با طرف مقابل، هرگز در جایگاه اولین استفاده‌کننده از سلاح اتمی قرار نگیرند.

«سید میعاد صالحی» جانشین ستاد مرکزی اقتصاددانان و صنعتگران حامی آیت‌الله رئیسی شد.

اخیرا با پیشنهاد فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران و تأیید شورای عالی اعطای نشان ستاد کل نیرو‌های مسلح، با حکم فرمانده معظم کل قوا (مدظله‌العالی) نشان درجه یک فتح به امیر سرتیپ کیومرث حیدری فرمانده نیروی زمینی ارتش اعطا شد.

رئیس مجمع تشخیص در پیامی درگذشت برادر آیت‌الله العظمی مکارم شیرازی را تسلیت گفت.

سفیر جمهوری اسلامی ایران در پرتغال با سفیر پرتغال در ایران، دیدار کرد.

نماینده دائم ایران در سازمان ملل، اقدات قهریه یکجانبه همچون تحریم را غیرقانونی، غیراخلاقی، ضدانسانی و مصداق جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت دانست.

به مناسبت سی و دومین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و در ادامه برگزاری سلسله نشست‌های تخصصی رایزنی فرهنگی، سمینار مجازی «بررسی دیدگاه‌های امام خمینی (ره) منطبق با آموزه‌های امام علی (ع)» برگزار می‌شود.

در پس نوای زیبای مقاومت در غرب‌آسیا، شاعری قریب به چهل سال غزل مقاومت را سروده است تا در هوای مه آلود، آفتاب عرض اندام کند، امام خمینی (ره) در حالی در خانه‌مان ایران، ما را مهمان شهد شیرین استقلال و عزت نفس کرد.

رهبر انقلاب اسلامی فرمودند: به بعضی از افرادی که صلاحیتشان احراز نشد، ظلم و جفا شد و به آن‌ها یا خانواده‌هایشان که خانواده‌های محترم و عفیفی بودند، نسبت‌های خلاف واقع داده شد که بعدا ثابت شد آن گزارش‌ها غلط و خلاف است.

آیت‌الله رئیسی در حاشیه مراسم تجدید بیعت با آرمان‌های امام خمینی (ره) در حرم مطهر و در جمع خبرنگاران گفت: «خط امام (ره)، خط دلدادگی به خدا و توجه به مردم و رفع دغدغه‌های آنان است.

آیت الله رئیسی امروز جمعه 14 خرداد ساعت 20 در شبکه یک سیما برنامه خواهد داشت. سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نیز در گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه خبر در ساعت 21:30 حضور خواهدداشت.

ایستادگی بر اصول انقلاب در درجه اول است. اصول انقلاب هم همان چیز‌هایی است که در وصیت‌نامه امام و در بیانات امام وجود دارد؛ این‌ها پایه‌های انقلاب و ستون‌های انقلاب است. به جوان‌ها توصیه می‌کنم وصیت‌نامه امام را بخوانید؛ شما امام را ندیده‌اید، اما امام مجسم در همین وصیت‌نامه است؛ مجسم در همین بیانات و گفتار‌ها است.

قحطی بزرگ 1919 - 1917، بی‌تردید بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ ایران و بسیار فراتر از همه فجایع پیش از خود بوده است. کتاب «قحطی بزرگ» نشان می‌دهد 8 تا 10 میلیون ایرانی، 40 تا 50 درصد کل جمعیت ایران، در اثر گرسنگی و مرض‌های ناشی از آن و سوء تغذیه از میان رفته‌اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با انتشار پیامی در فضای مجازی نوشت: امام راحل با تمام وجود به معجزه مردم برای تغییر شرایط و چیرگی بر تمام مشکلات اعتقاد داشت.

وزیر امور خارجه کشورمان با انتشار پیامی در فضای مجازی با اشاره به اقدامات نتانیاهو نوشت: ایران همچنان سرافراز ایستاده است.