جمعه 14 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری میزان

سیاسی خبرگزاری میزان

شعار‌های غیر واقع‌بینانه هم داده نشود. شعار‌های غیر واقع‌بینانه گاهی ممکن است فریب مردم تلقی بشود. با توجه به امکانات کشور و واقعیات کشور بایستی شعار داد و وعده داد؛ این جوری بایستی عمل کرد.

سطح اعتماد متقابل بین ایران و روسیه در حال حاضر به وضوح بالاتر از دوره پیش از همکاری در سوریه بوده؛ اما فرایند حرکت این دو به سمت روابط استراتژیک، حرکتی تدریجی و نرم است و در این خصوص نمی‌توان دچار توهم شد.

سامانه دوش پرتاب «میثاق -3» ارتقاء یافته «میثاق -2» است، بردی معادل پنج کیلومتردارد و با قابلیت ارتفاع پروازی معادل 3500 متر، صیاد اهداف دشمن در این ارتفاع است.

قحطی بزرگ 1919 - 1917، بی‌تردید بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ ایران و بسیار فراتر از همه فجایع پیش از خود بوده است. کتاب «قحطی بزرگ» نشان می‌دهد 8 تا 10 میلیون ایرانی، 40 تا 50 درصد کل جمعیت ایران، در اثر گرسنگی و مرض‌های ناشی از آن و سوء تغذیه از میان رفته‌اند.

در نشست کمیسیون مشترک مقرر شد ضمن تداوم تماس‌ها و گفتگو‌ها در سطح کارشناسی، روسای هیائ‌ها به مدت چند روز برای رایزنی و مشورت به پایتخت‌ها عزیمت کنند.

هوری حکایت مردی است که هور را پل پیروزی کرد و تا پایان کار، بر سر این پیمان ایستاد. او تا لحظه آخر در هور ماند تا مشعل هدایتی باشد برای راهیان نور و همه آیندگان.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه موضوع سوخت قابل توجه است که عده‌ای با قیمت‌های مختلف از آن استفاده می‌کنند، گفت: چطور عده‌ای بالاترین مصرف را دارند و عده‌ای اصلا مصرف نمی‌کنند. بنزین متعلق به همه مردم است. در این باره سازوکارهای مختلف مطرح شده است. اما نکته مهم این است که باید در بحث توزیع عادلانه یارانه تصمیم گرفت.

فرزند آیت‌الله رئیسی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه مهم‌ترین مسئله و دغدغه آیت الله رئیسی در حال حاضر چیست؟ گفت: در واقع مردم و معیشت آن‌ها مهم‌ترین دغدغه و مسئله آیت الله رئیسی است.

نشست کمیسیون مشترک برجام که قرار بود در گراند هتل وین برگزار شود، به مدت نیم تا یک ساعت به تاخیر افتاده است.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما از مردم این و برای مردم این خدمت برای مردم را عبادت خدا می‌دانیم.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری با حضور در برنامه بدون تعارف با تاکید بر اینکه برای حل مشکلات برنامه دارد، گفت: در دولت من جوانان نقش آفرینی خواهند کرد.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اولویت من در دیپلماسی ارتباط با همسایگان و کشور‌های محور مقاومت است. سال 98. 143 میلیارد دلار واردات همسایگان ما بوده که تنها دو درصد از آن سهم ما بوده است

محسن مهرعلیزاده گفت: این روز‌ها شاهد قطعی برق هستیم آیا این خنده‌دار نیست. در زمان جنگ تحمیلی این موضوع وجود داشت و البته توجیح منطقی داشت. اما امروز با ضعف ساختاری و سوءمدیریت مواجه هستیم در حالیکه کشور ما دارای منابع غنی و ظرفیت‌های فراوانی است.

ولایتی در نشست مجازی "یمن پیروز، تحقق وعده الهی" به تاکید این که جبهه مقاومت یمن، صحنه یکی از درخشان‌ترین و برجسته‌ترین نماد‌های مقاومت محسوب می‌شود، تاکید کرد.

مسئول هیات اجرایی شورا‌ها گفت: تهیه و جمع بندی لیست قطعی شورای شهر تهران اوایل هفته آینده نهایی خواهد شد و متعاقبا به اطلاع عموم مردم خواهد رسید.

وزیر اطلاعات در پیامی به مناسبت سالگرد رحلت امام راحل تاکید کرد: سربازان گمنام آقا امام زمان (عج) در حفظ و حراست از نعمت امنیت پایدار که همواره مورد توجه و تأکید حضرت امام (ره) بوده است، به احسن وجه حفظ و حراست خواهند کرد.