پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری میزان

سیاسی خبرگزاری میزان

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: یکی دیگر از راهکار‌های حمایت از تولیدات داخلی اعطای تسهیلات 500 میلیون تومانی خرید کالای ایرانی است. با این کار می‌خواهیم تولیدات لوازم خانگی را تحریک کنیم که یکی از موتور‌های پیشران زنجیره اقتصاد است.

پیکر مطهر دو تن از شهدای دوران دفاع مقدس، شهیدان ابوالقاسم دشتیان و غلامحسین قربانی با تلاش گروه‌های تفحص شهدا کشف و شناسایی شد.

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی در وین از ارسال نامه رئیس سازمان انرژی اتمی به مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی خبر داد.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با بیان اینکه یارانه 450 هزار تومانی که برای 40 میلیون نفر در نظر گرفته شده، یک شعار پوپولیستی نیست، گفت: مکانیزم این طرح به گونه‌ای است نه اثری بر افزایش قیمت‌ها دارد و نه کوچکترین هزینه‌ای بر هزینه‌های دولت اضافه خواهد کرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی امروز سه شنبه 11 خرداد در برنامه با دوربین شبکه یک که ساعت 19:15 دقیقه پخش می‌شود، مهمان خانه‌های مردم خواهد بود.

در مورد مسئله مشارکت، که بعضی نگرانند مشارکت کم خواهد شد. بنده به نظرم این جور می‌رسد که در مشارکت مردم، عامه مردم و عموم مردم دنبال اسم این و آن نیستند؛ عامه مردم دنبال این هستند که ببینند چه کسی دارای یک مدیریتی است، [دارای] یک قوت عمل یا قوت اراده‌ای است، [دارای] یک کارآمدی‌ای است که می‌تواند مشکلات کشور را از میان بردارد؛ دنبال این هستند.

شورای سیاست خارجی و دفاعی روسیه، اندیشکده‌ای عمومی و غیر دولتی است که گروهی از سیاستمداران، رؤسای اتحادیه‌های تجاری، کارفرمایان، شخصیت‌های دولتی و مردمی، نمایندگان دستگاه‌های قدرت، نمایندگان مجتمع‌های نظامی - صنعتی، و چهره‌های علمی و نمایندگان رسانه‌های ارتباط جمعی در 25 فوریه 1992 در مسکو آن را ایجاد کردند.

قحطی بزرگ 1919 - 1917، بی تردید بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ ایران و بسیار فراتر از همه فجایع پیش از خود بوده است. کتاب «قحطی بزرگ» نشان می‌دهد 8 تا 10 میلیون ایرانی، 40 تا 50 درصد کل جمعیت ایران، در اثر گرسنگی و مرض‌های ناشی از آن و سوء تغذیه از میان رفته‌اند.

سفیر و نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین المللی در وین گفت: آنچه که جمهوری اسلامی ایران انجام داده است، در راستای اجرای قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت بوده است.

یک طرح و سه لایحه در جلسه عصر یکشنبه 9 خردادماه پژوهشکده شورای نگهبان مورد بررسی قرار گرفت.

هوری حکایت مردی است که هور را پل پیروزی کرد و تا پایان کار، بر سر این پیمان ایستاد. او تا لحظه آخر در هور ماند تا مشعل هدایتی باشد برای راهیان نور و همه آیندگان.

سخنگوی شورای نگهبان با تاکید بر اینکه کار بررسی صلاحیت‌ها با اعلام اسامی به وزارت کشور بسته شد، گفت: لطفا گمانه‌زنی نکنید!

محسن مهرعلیزاده با اشاره به اینکه آیا اعضای کابینه خود را انتخاب کرده است؟ گفت: من با برنامه کار می‌کنم. در برنامه من ملاک‌ها صرفا در چارچوب اجرایی مشخص شده است. باید چرخه مدیریت موجود را تغییر بدهیم و جوانان را پای کار بیاوریم.

نامزد ریاست جمهوری سیزدهم تأکید کرد: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات فارغ از این‌که به چه‌کسی رأی می‌دهند، پشتوانه نظام و امنیت ملی است.

جلیلی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در تشریح برنامه های دولت خود تاکید کرد: جهش تولید بدون جهش صادرات محقق نمی‌شود.

بیش از 300 نماینده ادوار مختلف مجلس در دیدار با آیت الله رئیسی حمایت خود را از وی در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اعلام کردند.