جمعه 14 اردیبهشت 1403

سیاسی خبرگزاری میزان

سیاسی خبرگزاری میزان

رییس هیات مذاکره کننده ایران در مذاکرات وین گفت: مذاکرات پیچیدگی‌های زیادی دارد و به موضوعات اصلی مورد اختلاف رسیدیم. پیشرفت‌های خوبی تا الان داشتیم و مسیر خوبی را طی کردیم.

معاون امنیتی وزیر کشور گفت: حدود 22 درصد کل بیماران کرونایی نقض قرنطینه داشته اند و لازم است در این خصوص با محوریت وزارت بهداشت تدابیر جدی اندیشیده شود.

رئیس جمهور لایحه اصلاح ماده (612) کتاب پنجم قانون مجازات اسلامی (تعزیرات و مجازات‌های بازدارنده) را که به موضوع تشدید مجازات مرتکبان قتل عمد که با علم به عدم امکان قصاص، مرتکب قتل می‌شوند می‌پردازد، برای طی تشریفات قانونی به مجلس شورای اسلامی ارسال کرد.

دبیران استانی جامعه اسلامی مهندسین در بیانیه‌ای اعلام کردند: گرایش اصولگرایان به رویکرد‌های اصلاح طلبی شجاعانه آیت الله رئیسی نوید ایرانی سربلند و قوی می‌دهد.

سخنگوی ستاد انتخابات کشور از ابلاغ دستورالعمل‌های بهداشتی انتخابات، تبلیغات انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری و نحوه تضمین برخورداری یکسان نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری از امکانات دولت به نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری سال 1400 خبر داد.

«محسن مهرعلیزاده» نامزد انتخابات ریاست جمهوری برای ضبط برنامه تبلیغاتی خود به برنامه «دست خط» رفت.

کاندیدای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: نگاه به استان سیستان و بلوچستان به عنوان استان محروم باید تغییر کند؛ نگاه درست این است که در این استان فرصت‌های بی‌نظیری وجود دارد که اگر احیاء بشود، نه تنها مردم استان بلکه کل کشور از آن بهره خواهند برد.

استاندار تهران گفت: کرونا با اتخاذ تدابیر ویژه در استاندتهران روندی کاهش در موارد فوت، ابتلا و بستری دارد، اما باید از این شرایط مراقبت کنیم.

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: وظیفه داریم به مر قانون عمل کنیم و تحت هر شرایطی بر اساس دو اصل قانونمداری و بی‌طرفی، با انگیزه و تعهد و روحیه ویژه، انتخاباتی سالم و امن برگزار کنیم.

هیئت مذاکره‌کننده ایران امروز در دو نشست جداگانه با هیئت‌های روسیه و چین و همچنین اتحادیه اروپا و سه کشور اروپایی دیدار و درباره آخرین وضعیت رایزنی‌ها گفت‌وگو کردند.

دبیر قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا با بیان اینکه میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در اماکن عمومی از 29 اردیبهشت تا 5 خرداد در کشور، 71 درصد بوده است، گفت: تاکنون 30 هزار تذکر و معرفی مدیران صنوف به مراجع قضایی صورت گرفته است.

روابط عمومی صداوسیما اعلام کرد: سازمان صدا و سیما بر اساس برنامه‌ریزی قبلی صورت گرفته مناظرات انتخاباتی را درروز‌های تعیین شده دوشنبه 17، جمعه 21 و سه شنبه 25 خرداد انجام می‌دهد.

اتحادیه صنف حق‌العمل کاران (بارفروشان) میوه و تره‌بار تهران در بیانیه‌ای حمایت خود را از آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی نامزد انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اعلام کرد.

عضو کمیسیون «امور داخلی کشور و شوراها» مجلس شورای اسلامی با بیا اینکه اسامی نهایی کاندیدا‌های انتخابات شورای اسلامی و شهر و روستا در تاریخ 15 و 16 خرداد ماه اعلام می‌شود، گفت: بعد از اعلام نامزد‌های نهایی، دیگر زمان و فرصتی برای اعتراض کاندیدا‌هایی که صلاحیت‌شان احراز نشده است.

300 نفر از نمایندگان ادوار مختلف مجلس، امروز دوشنبه، ساعت 17 به دیدار آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی می‌روند.

رئیس ستاد انتخاباتی علیرضا زاکانی در توییتی از انتصاب «جواد تاجیک» به عنوان جانشین ستاد انتخاباتی زاکانی خبر داد.