جمعه 10 فروردین 1403

فرهنگی خبرگزاری میزان

فرهنگی خبرگزاری میزان

مدیرکل مطبوعات داخلی از ضیافت شب گذشته افطار شهردار تهران گزارشی ارائه داد.

برای کسانی که بخاطر مریضی روزه نگرفته اند و یقین دارند این مریضی خوب شدنی نیست و همیشگی است مجزی نیست کفاره (فدیه) نگرفتن روزه را قبل از ماه مبارک رمضان بعدی پرداخت کنند.

کتاب «ابرقدرت خداست»؛ خاطرات مردم همدان از ایام شهادت حاج قاسم سلیمانی به قلم مجید یوسفی و توسط انتشارات «راه یار» چاپ و روانه بازار نشر شد.

نویسنده کتاب «انقلاب روبه جلو» گفت: جامعه ادبی امروز موظف است تا از ارزش‌های انقلاب اسلامی الگوبرداری کرده و در زندگی و فرهنگ امروز جاری و ساری کند، رسالت یک نویسنده انقلابی انتقال اطلاعات و تجربیات به نسل آینده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حکمی عبدالرضا سهرابی را به عنوان مدیرکل دفتر هنر‌های تجسمی این وزارتخانه منصوب کرد. عبدالرضا سهرابی مدیرکل دفتر هنر‌های تجسمی شد

فیلم سینمایی «مرد شمالی» به کارگردانی «رابرت اگرز» بعد از نزدیک به دو هفته اکران در سینما‌های جهان صرفا موفق به فروشی معادل 23 میلیون دلار شده است، رقمی که این فیلم را در جدول فروش جهانی در رتبه ناامید کننده بیست و سوم رسانده است

سومین شب شعر و موسیقی بین‌المللی قدس با حضور شاعران پنج کشور دنیا در فرهنگ‌سرای اندیشه برگزار شد.

بازیگر فیلم «مغز استخوان» گفت: من به دنبال چالشی خوب در بازیگری هستم و اصلا به دنبال این نبودم که نقشم در فیلم «مغز استخوان» با نقشم در فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» فاصله داشته باشد، زیرا این اتفاق اولویت من نیست.

جلسه شورای برنامه‌ریزی سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران سه‌شنبه 6 اردیبهشت‌ماه با حضور مدیران کمیته‌های دست‌اندرکار سی‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در محل مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد.

محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه چهارشنبه با حضور بر بالین نادر طالب زاده در یکی از بیمارستان‌های تهران، از نزدیک در جریان وضعیت سلامتی این مستند ساز و فیلم ساز برجسته کشورمان قرار گرفت.

محمدمهدی اسماعیلی گفت: نهایت تلاش خود را می‌کنیم تا با برپایی باشکوه نمایشگاه کتاب تهران همانند نمایشگاه قرآن به ترویج نشاط فرهنگی در جامعه کمک کنیم.

اکران نوروزی سینما‌های کشور با نمایش هفت فیلم از هفته پایانی اسفند ماه سال 1400 آغاز شده و تاکنون فیلم سینمایی «سگ بند» با عبور از مرز 25 میلیارد تومان فروش در رتبه نخست این جدول قرار دارد.

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: گناهان همواره راه مسیر رسیدن به موفقیت و خوشبختی و سعادت را مسدود می‌کنند و بر قلب و روح انسان تاثیر می‌گذارد و این امر سبب می‌شود فضیلت‌هایی که انسان مرتکب شود از بین برود به عبارتی دیگر یک غیبت می‌تواند همچون آفتی اعمال نیکو ما را ازبین ببرد و تاثیر دعا را نیز خنثی کند.

سازمان بسیج مداحان به مناسبت فرارسیدن یوم الله قدس بیانیه ای صادر و اعلام کرد: مقاومت مردم فلسطین در این سال‌ها علی الخصوص در سال گذشته نشان داد که این رژیم به آخر عمر خود رسیده است.

رمان «کوه مرگی» اثر حسین عباس زاده با روایتی از خشم یک پزشک ایرانی از عراقی‌ها در زمان جنگ در انتشارات سوره مهر به چاپ رسید.

موشن تایپ خطبه عربی حضرت آیت‌الله‌العظمی خامنه‌ای رهبر حکیم انقلاب اسلامی به مناسبت روز قدس توسط فرهنگ‌سرای ارسباران منتشر شد.