پنج‌شنبه 13 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری میزان

فرهنگی خبرگزاری میزان

مدیر سینما سپیده گفت: کمدی بودن یا نبودن و اصولا ژانر فیلم حتی در شرایط نامناسب اقتصادی چندان مطرح نیست و فیلمی که با مدیوم سینمایی و حضور بازیگران نام آشنا و داستان خوب و کارگردانی حرفه‌ای ساخته شده باشد در هر شرایطی فروش خود را خواهد داشت.

از کتاب «همسایه‌های خانم‌جان» که روایتی متفاوت از دست پرورده‌های حاج قاسم است، رونمایی می‌شود.

سریال «ساخت ایران» به کارگردانی بهمن گودرزی در حالی جلوی دوربین رفت که بازیگران اصلی سریال مشخص شدند.

پردیس احمدیه بازیگر جوان و خوش آتیه سینمای ایران به عنوان سومین بازیگر، در نقش لیلی، جلوی دوربین سریال «نوبت لیلی» به کارگردانی روح‌الله حجازی رفت.

طبق آخرین جلسته شورای صنفی نمایش مقرر شد دو فیلم سینمایی «گیسوم» و «درخت گردو» به چرخه اکران اضافه شوند.

تاریخ عرضه سریال سیتکام «ساینفلد /Seinfeld» از سوی کمپانی نتفلیکس اعلام شد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه پنج‌شنبه (11 شهریورماه) با حضور در برنامه شهر فرنگ در مورد چشم‌انداز‌های حوزه فرهنگ و هنر در دولت سیزدهم سخن گفت.

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: حضرت «سید الساجدین (ع)» برای ایفای نقش برجسته امامت خویش در دوران پس از واقعه عاشورا سعی کردند تا با پایه‌گذاری نهضت فرهنگی عمیق و گسترده اهداف بلند اسلام و رسالت را به تحقق نزدیک نمایند و با حفاظت از دستاورد‌های نهضت پدر بزرگوارشان زمینه توسعه اسلام ناب محمدی را فراهم سازند.

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: شرکت در مراسم عبادی سیاسی و برگزاری نماز روز جمعه از جمله اعمالی است که حتی در قرآن نیز بر آن تأکید شده است و از اهمیت بالایی برخوردار است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، در پیامی انتخاب شهردار جدید تهران را تبریک گفت.

پوستر جدید فیلم «ونوم: بگذارید کارنیج بیاید / Venom: Let There Be Carnage» به کارگردانی اندی سرکیس منتشر شد.

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: رویکرد «امام سجاد (ع)» در طول امامت و پس از واقعه کربلا جذابیت فراوانی دارد، ایشان با جامعه‌ای روبرو بودند که در مسیر فراموشی معنویات گام بر می‌داشتند، در حقیقت دین اسلام در حال نابودی بود و یاد و نام پروردگار به سوی کم رنگ شدن حرکت می‌کرد.

یک نویسنده کتاب گفت: بی شک جذاب‌ترین بخش کتاب زمانیست که محمود رعیت نژاد همراه با 22 نفر دیگر از اسرای نوجوان وارد کاخ صدام شدند آنان هنگامی که متوجه شدند صدام قصد دارد از آنان به عنوان حربه‌ای برای رسیدن به مقاصد شومش استفاده کند راه را بر وی بستند آنان با اعتصاب غذایی که کردند بین اسارت و آزاد شدن اسارت را انتخاب کردند تا مبادا دشمن بتواند از آنان سوء استفاده کند.

اسماعیلی ضمن تبریک روز ملی صنعت چاپ به تلاشگران این عرصه خبر داد: تلاشگران صنعت چاپ بدانند آن چیزی که در حوزه اختیارات دولت وجود دارد در جهت حل مشکلات این عرصه به کار گرفته خواهد شد. از این رو در تلاشیم با برگزاری جلسه مشترک با وزیر صمت به راه کار‌های عملیاتی رفع مشکلات حوزه چاپ برسیم.

کتاب «روز‌های زخمی» یادداشت‌های مستند و روزانه محمد صدری از سفرهایش به عراق و سوریه منتشر شد.

عضو هیئت مدیره اتحادیه چاپخانه داران گفت: مالیات بر ارزش افزوده یکی از بزرگ‌ترین مشکلات امروز صنعت چاپ محسوب می‌شود متاسفانه در این زمینه شاخص‌هایی معین نشده لذا در برخی موارد دیده می‌شود مالیاتی که برای یک چاپخانه متوسط بریده می‌شود بیش از ارزش قیمت کل چاپخانه است.