دوشنبه 17 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری میزان

فرهنگی خبرگزاری میزان

برگزیدگان نهایی مسابقه بین المللی پوستر، کارتون وکاریکاتور «فلسطین تنها نیست»، در مراسمی با حضور رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی معرفی شده و مورد تقدیر قرار گرفتند.

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: حضرت مهدی (عج) قطعا این توقع را دارند که دروغ، غیبت، زخم زبان، حسادت، بدبینی، دو به هم زنی، خبرچینی، حق کسی را پایمال کردن و شهادت دروغ از ما سرنزند، نگاهمان را کنترل کرده و مراقب لقمه خود و خانواده باشیم.

یکی از بخش‌های جذاب نمایشگاه مجازی قرآن کریم بخش مربوط به ارائه محتوا و نرم‌افزار برای همه گروه‌های سنی با عنوان «من یک کودکم، نوجوانم، بزرگسالم» است.

دبیر مسابقه بین‌المللی «فلسطین تنها نیست» اعلام کرد: هنرمند اردونی بعد از ارسال اثر به این مسابقه توسط دولت کشورش زندانی شد.

بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد.

با اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا آخرین تصمیمات رییس جمهوری سیر نزولی در پیک چهارم زمینه را برای بازگشای مراکز فرهنگ و خصوصا سینما‌ها و تئاتر تا دو هفته آینده فراهم می‌شود.

ویژه‌برنامه «دعوت» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجتبی کشاورز، که در این برنامه میهمان مادر شهیدان خالقی‌پور راوی کتاب «درگاه این خانه بوسیدنی است» بود.

«میان لشکر هجران»؛ تاریخ شفاهی آیت‌الله عباسعلی صادقی قهاره که به قلم سامان سپهوند تدوین شده است، توسط انتشارات «راه یار» منتشر و روانه بازار نشر شده است.

سخنگوی شورای صنفی نمایش گفت: هفته آینده روز یکشنبه در شورای صنفی نمایش جلسه خواهیم داشت و در مورد بازگشایی سینما‌ها تصمیم‌گیری خواهیم کرد.

یکی از اوقات دیدنی سیما در ماه مبارک رمضان، برنامه‌های سحرگاهی هستند.

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: سخن و سبک و سیره رفتاری «امیرالمومنین (ع)» را از نهج البلاغه و دیگر آثار ایشان می‌توان استخراج کرد و به جستجوگران خوشبختی و حقیقت پیشنهاد کرد، دنیای آشفته امروز تشنه جرعه‌ای از اصالت و عدالت است.

در روز‌های پنج شنبه و جمعه 16 و 17 اردیبهشت ماه که مصادف با روز جهانی قدس است، با فیلم‌هایی از جنس مقاومت همراه باشید.

کارشناس علوم قرآنی گفت: آنچه بیش از همه در روز بیست و سوم ماه مبارک رمضان تاکید شده دعای شریفه اللهم کن لولیک الحج بن الحسن برای حفظ سلامتی آقا امام زمان (عج) است که بار‌ها ادای آن توسط مومنین مورد تاکید بوده است.

مهدویان در آخرین اثر سینمایی خود ثابت کرد می‌تواند در ژانر طنز اثری فاخر با نام «شیشلیک» را به سینمای ایران تحویل بدهد و این بار در حالی موجب خنده مخاطب شود که همزمان اشکهایش جاری گردد.

برخی چنین استدلال می‌کنند که شیعه پس از رسول خدا و پس از اهل سنت، به وجود آمده پس بر حق نیست. این سخن نه تنها هیچ سند و مدرکی ندارد، که بر خلاف روایات نبوی است که نمونه‌هایی از آن ذکر شد. ظهور و بروز اجتماعی معیار حقانیت نیست.

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: «امیرالمومنین (ع)» امام عدالت بود ایشان به اذعان شیعه و سنی شهید عدالت بودند بسیاری بر این اعتقاداند که حضرت «علی (ع)» به خاطر عدالتش کشته شد ایشان با تمام توان برای تحقق عدالت در جامعه تلاش کرد و عدل منسجم را ایجاد کردند لذا ایشان الگویی ارزنده برای تمامی دوران‌ها محسوب می‌شوند.