یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری میزان

فرهنگی خبرگزاری میزان

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: در دعای روز بیست و هشتم ماه مبارک رمضان بندگان از خداوند می‌خواهند تا به آنان توفیق نوافل و اعمال مستحبی بدهد و بهره آنان را از نوافل زیاد کند، گاهی اوقات انسان باید مستحبات بجا بیاورد زیرا فضیلت فراوانی به دنبال دارد.

کتاب «حیدر» به قلم «آزاده اسکندری» قصه‌ای است با روایت خطی و مشخص، که از تطبیق میان صد‌ها منبع روایی شیعه و اهل سنت، به دست آمده و به جز این منابع مشخص که با نشانی دقیق به خواننده معرفی شده اند، باقی مطالب داستان حاصل فضاسازی و قصه پردازی شخصی نویسنده می‌باشد.

توقف در چرخه اکران سال 1400 شکستی بزرگ برای اکثریت تولیدات سینمایی رقم زد و از سویی دیگر هم نبود امکان ساخت آثار سینمایی باعث شد تا بسیاری از هنرمندان این عرصه بیکار و یا کم کار شوند.

طالبان؛ خاطراتی از سفر به افغانستان در زمان طالبان و گفتگو با سران حکومت، اثر جدید وحید خضاب مترجم کتاب‌های پرفروش از «افغانستان تا لندنستان» و «تو زودتر بکش» توسط انتشارات شهیدکاظمی منتشر شد.

آیین رونمایی از سریال «صبح آخرین روز» روایتگر زندگی دانشمند هسته‌ای شهید مجید شهریاری، با حضور خانواده این شهید والامقام برگزار شد.

امروز ضبط مجموعه «پیشگو» با اجرای پژمان جمشیدی آغاز شد.

بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد.

«و تن دادم، وطن» رمانی اپیزودیک در دوران سیطره داعش در سوریه اثر جدید مریم بصیری نویسنده و داستان نویس خوش ذوق و چیره دست انقلابی توسط انتشارات شهیدکاظمی روانه بازار شد.

مدیر مرکز اسناد و مطبوعات آستان قدس رضوی گفت: مرکز اسناد این مجموعه با سابقه‌ای طولانی و نگهداری 13 میلیون برگ سند مکتوب و غیر مکتوب به عنوان بزرگترین مرکز آرشیوی در بین مراکز اسناد بقاع متبرکه جهان شیعی شناخته می‌شود.

برنامه «دعوت» شب گذشته در بیست و پنجمین قسمت میزبان حاج کاظم میردهقان وخانواده‌اش بود؛ این خانواده اهل شهر یزد هستند.

یک نویسنده کتاب گفت: وقتی به زندگی سراسر سختی و دشوار شهید نعمت الله نجفی نگاه می‌شود همواره ردپایی از انتظار برای ظهور «امام زمان (ع)» در آن دیده می‌شود همین طرز تفکر و همین روح صیقل یافته که آراسته با عرفانی خاص و ویژه است سبب شد تا خداوند به شهید نعمت الله نجفی تقوایی ویژه نائل کند و او را شهید راه خود قرار دهد.

مدیر استفتائات دفتر رهبر انقلاب میزان فطریه بر اساس «قوت غالب» و مبلغ کفاره را اعلام کرد.

نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که هر سال همزمان با ماه مبارک رمضان برگزار می‌شد سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشد و حالا پس از یک سال وقفه تصمیم به برگزاری این نمایشگاه به شکل مجازی گرفته شده است.

نشست هم‌اندیشی مقررات تبلیغات انتخاباتی با حضور مدیران رسانه‌های کاربرمحور دارای مجوز از ساترا و مدیران ساترا برگزار شد.

معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور پیامی اقدام تروریستی در مدرسه دخترانه سیدالشهدای افغانستان را محکوم کرد.

شورای صدور پروانه ساخت در جلسه اخیر با هشت فیلمنامه موافقت کرد.