جمعه 28 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری میزان

فرهنگی خبرگزاری میزان

سینمای ایران با گذر از فراز و فرود‌های فراوان یک ساله‌اش پس از ورود ویروس جهانگیر کرونا، گویی همچنان دوران نقاهت خود را می‌گذراند. با جایگیری سینما و تئاتر در رده دوم صنوف، از روز شنبه 18 اردیبهشت، سینما‌ها بازگشایی شدند تا بار دیگر پذیرای چشم مشتاقان خود بر پرده نقره‌ای اما خاک‌گرفته سینما‌های کشور باشند.

سیدجمال ساداتیان معتقد است: پژوهش کوششی برای یافتن بهترین راه حل‌های ممکن در راستای حل معضلات موجود است.

فیلم سینمایی «شنای پروانه» به کارگردانی محمد کارت به تهیه‌کنندگی رسول صدرعاملی بعد از 5 هفته اکران آنلاین موفق وارد نمایش خانگی می‌شود.

فصل دوم مجموعه «زیرخاکی» از سه شنبه 4 خرداد از شبکه یک؛ «صبح آخرین روز» با موضوع زندگی شهید شهریاری دانشمند هسته ای کشورمان از شبکه دو و «بوتیمار» از شبکه سه از شنبه 25 اردیبهشت و «روز‌های آبی» از پنج شنبه 23 اردیبهشت از شبکه پنج پخش خواهند شد.

بیژن افشار از بازیگران شناخته شده تئاتر، سینما، و تلویزیون، روز دوشنبه بیستم اردیبهشت ماه بعد از مدت‌ها مبارزه با ویروس کرونا دار فانی را وداع گفت.

«اندکی بنشین که باران بگذرد»، زندگی‌نامه و خاطرات شمسی فلاحتی همسر معلم شهید، سید امیرحسین موسوی و روایت زندگی کوتاه، اما عاشقانه آن‌هاست که به تازگی روانه بازار نشر شده‌است.

زنده یاد استاد شهیدی در ساعات پایانی شامگاه یکشنبه 19 اردیبهشت به دلیل عارضه قلبی در بیمارستان بستری شده بود که سرانجام به دلیل کهولت سن درگذشت.

اکنون پس از پشت سر گذاشتن موج چهارم کرونا و تعطیلات پس از آن همچنان شاهد خواب بازار نشر هستیم و بسیاری از کتاب فروشی‌ها با مشکلات اقتصادی و کمبود مخاطب روبرو هستند از سوی دیگر کارشناسان اقتصادی حوزه کاغذ نیز تاکید دارند که عدم واردات کاغذ با نرخ ارز نیمایی تاثیر بسیار محسوس بر قیمت کاغذ خواهد گذاشت.

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: جامعه امروز به واسطه فاصله گرفتن از معنویات با مشکلات متعددی روبرو شده است، ولی باید توجه داشت که توکل بر خداوند متعال و تکیه بر دعا‌ها جهت رفع بسیاری از گرفتاری‌ها می‌تواند بهترین مسیر برای زندگی باشد بنابراین در دعا‌های خود از خداوند بخواهیم که سختی امور زندگی را به آسانی مبدل کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پیامی را در پی انفجار تروریستی در کابل افغانستان منتشر کرد.

تولیت آستان قدس رضوی با صدور پیامی اقدام تروریستی مقابل مدرسه دخترانه در کابل را محکوم و با مردم مظلوم و مسلمان افغانستان ابراز همدردی کرد.

بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد.

کتاب «مهرنجون» نوشته محمد محمود نورآبادی، خاطرات خود‌نوشت نویسنده از دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران است که سوره مهر چاپ دوم آن را با طرح جلدی جدید منتشر کرده‌است.

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: روزه داران تا پایان ماه رمضان باید تمام سعی و تلاش خود را کنند تا اگر در دو دهه گذشته از این ماه پربرکت بی‌بهره مانده‌اند استفاده کامل را حتی از یک روز باقی مانده رمضان پیش از اینکه سفره الهی جمع شود ببرند.

نظرسنجی مرکز تحقیقات رسانه ملی در خصوص برنامه‌های رمضانی صداوسیما منتشر شد که بر اساس آن 79.3 درصد بیننده برنامه‌های سیما و حدود 21 شنونده برنامه‌های رادیو بوده‌اند و در میان سریال‌های تلویزیون سریال احضار شبکه یک سیما با 43.1 درصد مخاطب و رضایت حدود 74 درصد در حد زیاد در صدر سریال‌های رمضانی تلویزیون قرار گرفت.

نمایشگاه بین المللی قرآن کریم که هر سال همزمان با ماه مبارک رمضان برگزار می‌شد سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا برگزار نشد و حالا پس از یک سال وقفه تصمیم به برگزاری این نمایشگاه به شکل مجازی گرفته شده است.