چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری میزان

فرهنگی خبرگزاری میزان

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: امسال که بیماری کرونا عاملی برای شرکت نکردن زائران در پیاده روی اربعین و زیارت «امام حسین (ع)» شده است، باید دل و روحمان را در میعادگاه «سیدالشهداء (ع)» حاضر کنیم و برای این منظور نیاز است تا با اتکا به ادعیه و حضور قلب این مهم را به جا آوریم.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد کشورگفت: کانون فرهنگی مساجد با همکاری دانشگاه «امام صادق (ع)» اقدام به برگزاری کلاس‌های آنلاین کرده که در آن به ارائه مطالبی به منظور بصیرت افزایی و اهداف قیام عاشورا به مخاطبان می‌پردازد این برنامه در سایت فهما بارگذاری شده و هم اکنون علاقمندان امکان استفاده از برنامه مدرسه اربعین را دارند.

کتاب «پس از بیست سال» به وقایع کربلا و چرایی شهادت «امام حسین (ع)» پرداخته شده کتاب به قلم محسن کدیور نوشته و در انتشارات شهید کاظمی منتشر شده است.

سینمای ایران طی ماه‌های گذشته با اخبار و حواشی فراوانی روبرو بوده است، چرخه اکران با توقف طولانی مدت روبرو شده و از سویی تولیدات سینمایی نیز اختلالات فراوانی را تجربه کرده اند. حال بعد از تعطیلات دهه ماه محرم بار دیگر سینماها بازگشایی خواهند شد، سینمایی که ماه‌های نگران کننده‌ای را پشت سر گذاشته و امیدی به ادامه سال جاری ندارد.

فیلم سینمایی «مرد آزاد» با بازی «رایان رینولدز» بازیگر مطرح سینمای هالیوود اکران بین المللی خود در سینما‌های جهان را از یازدهم ماه دسامبر سال 2020 میلیادی آغاز خواهد کرد.

بیمارستان جم با انتشار پیامی در فضای مجازی به تشریح آخرین وضعیت سلامتی شجریان در 16 مهرماه پرداخت.

بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد.

شانزدهمین روز از مهرماه 99 با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به اظهارات علی فروتن درباره تعطیلی همیشگی برنامه «عموهای فیتیله ای» اشاره کرد.

سریال «نجلا» از روز پنج شنبه 17 مهرماه مصادف با اربعین حسینی روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

شبکه‌های سیما فردا زیارت اربعین را به صورت همزمان راس ساعت 10 صبح پخش خواهند کرد.

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: راه اندازی پویش «به تو از دور سلام» از آنجایی بسیار مهم است که «امام حسین (ع)» امام معصوم هستند و معصومین نیز همیشه زنده و حاضر هستند لذا خواندن زیارت عاشورا و زیارت اربعین از راه دور در شرایط محدودیت کرونایی نیز فضیلت بسیار دارد.

بحران کرونا در سینمای هالیوود بعد از کمی آرامش بار دیگر اوج گرفت و باعث شد تا اکران خیل عظیمی از آثار بار دیگر به تعویق بیفتد. فیلم سینمایی «بتمن» که قرار بود یکم اکتبر 2021 راهی سینما‌ها شود به تاریخ 4 مارس 2022 منتقل شد.

سریال «نفوذ» به کارگردانی و نویسندگی جواد شمقدری به‌دلیل حجم بالای جلوه‌های ویژه بصری دی‌ماه آماده پخش می‌شود.

امشب و با حضور دبیر کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید، با مشکلات پیش روی کارآفرینان و تولیدکنندگان کشور آشنا می‌شویم.

بیمارستان جم سومین اطلاعیه خود را پیرامون آخرین وضعیت «محمدرضا شجریان» خواننده موسیقی سنتی منتشر کرد.

یک نویسنده کتاب گفت: سهراب سپهری با سرودن اشعارش به تکرار آن چه را که قدما و پیشینیان بدان توسل جسته بودند اقدام کرد به همین لحاظ شعر سهراب دارای فضایی کاملا متفاوت و ویژگی‌هایی منحصر به خود سهراب بود.