سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری میزان

فرهنگی خبرگزاری میزان

«از تبار حبیب»؛ گفت و گوی بلندی با نویسنده معاصر، گل علی بابایی است که نویسنده سعی داشته کتاب را به سیاق تاریخ شفاهی بنویسد.

چهل‌و‌هفتمین قسمت از سری سوم برنامه «مکث» سه شنبه شب حوالی ساعت 19 از شبکه دو سیما پخش خواهد شد.

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: بسته‌های معنوی که همواره می‌تواند جایگزینی مناسب برای پیاده روی اربعین بوده و فضیلت‌های متعددی را برای زائران به همراه داشته باشد وجود دارد که در صدر این اعمال تلاوت قرآن کریم به نیت «امام زمان (عج)» و هدیه آن به «سید الشهداء (ع)» است.

جدول شماره 31 مدرسه تلویزیونی ایران در روز سه شنبه 15مهر برای شبکه‌های آموزش، چهار و قرآن اعلام شد.

رییس «تماشاخانه نوفل لوشاتو» گفت: به نظر من اگر قرار بود با تعطیلی تئاتر و سینما اتفاقی در کاهش تعداد مبتلایان به کرونا بیفتد، همان چهار ماهی که همه ما تعطیل و در خانه نشستیم باید شاهد کاهش بیماران می‌بودیم، اما وقتی اکثریت مشاغل مشغول به کار هستند و محیط‌های حمل و نقل عمومی مملو از جمعیت است چرا تنها اماکنی که باید تعطیل شوند اماکن هنری هستند؟.

به تازگی محمدحسین مهدویان برای اکران یک هفته‌ای «درخت گردو» اقدام کرده است، فیلمی که در کنار دو فیلم «خورشید» و «شنای پروانه» از جمله شانس‌های اسکار 2020 محسوب می‌شوند.

سینمای ایران طی ماه‌های گذشته با اخبار و حواشی فراوانی روبرو بوده است، چرخه اکران با توقف طولانی مدت روبرو شده و از سویی تولیدات سینمایی نیز اختلالات فراوانی را تجربه کرده اند. حال بعد از تعطیلات دهه ماه محرم بار دیگر سینماها بازگشایی خواهند شد، سینمایی که ماه‌های نگران کننده‌ای را پشت سر گذاشته و امیدی به ادامه سال جاری ندارد.

«هل‌استورم مارول» یک سریال تلویزیون اینترنتی آمریکایی روبه پخش است که پل زیبسوزسکی برای کمپانی «هولو» ساخته‌است، این سریال بر اساس ضدقهرمان‌های مارول کامیکس به نام‌های دایمون و ساتانا هل‌استورم است.

بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد.

همایون شجریان فرزند محمدرضا شجریان خواننده موسیقی سنتی پس انتشار خبری مبنی بر درگذشت پدرش در صفحه اینستاگرام خود با انتشار این تصویر این خبر را تکذیب کرد.

چهاردهمین روز از مهرماه 99 با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به اظهار نظر فریبا نادری درباره اربعین امسال اشاره کرد.

فیلم سینمایی «دزد صادق» به کارگردانی «مارک ویلیامز» و با بازی لیام نیسون اکران بین المللی خود در سینماهای جهان را شانزدهم ماه اکتبر سال جاری میلادی آغاز خواهد کرد.

شبکه‌های استانی رسانه ملی به مناسبت اربعین حسینی، 42 ویژه برنامه تلویزیونی و 165 ساعت برنامه رادیویی را روانه آنتن می‌کنند.

بازیگر سریال «روزگار قریب» گفت: من طی روز‌های بستری بودن در بیمارستان وضعیت بسیار بدی را پشت سر گذاشتم، حال من در حدی بد بود که یک روز از خواب بیدار شدم و متوجه شدم که شب قبلش از روی تخت به پایین پرتاب شده ام، عجیب بود که صبح هیچ خاطره‌ای از این اتفاق در ذهنم نمانده و بود و خدا رحم کرد که در این حادثه سرم به جایی برخورد نداشت.

تئاتر و عرصه هنرهای نمایشی از ابتدای تیر ماه سال جاری و بعد از نزدیک به پنج ماه تعطیلی بار دیگر آغاز به کار کرد، هر چند بسیاری در ابتدا مخالف بازگشایی زودهنگام سالن‌های نمایش بودند اما تماشاخانه‌های تئاتر مکلف شدند تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی میزبان مخاطبان باشند.

نماینده مدیران مسئول در هیات نظارت بر مطبوعات با انتشار یادداشتی، از اعتماد مدیران رسانه‌ها در طی هشت دوره نمایندگی آنها، قدردانی کرد.