یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری میزان

فرهنگی خبرگزاری میزان

سینمای ایران طی ماه‌های گذشته با اخبار و حواشی فراوانی روبرو بوده است، چرخه اکران با توقف طولانی مدت روبرو شده و از سویی تولیدات سینمایی نیز اختلالات فراوانی را تجربه کرده اند. حال بعد از شیوع موج سوم بیماری کرونا بار دیگر تعطیلی طولانی مدت را تجربه می کنند.

چهارمین نشست تخصصی «کاربردی سازی مطالعات قرآنی» برگزار می‌شود.

کتاب «دیوار 1358» نوشته امیر حسین قاضی توسط انتشارات کتابستان معرفت منتشر شد.

بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد.

مرحله اول داوری آثار رسیده به دبیرخانه دومین دوره جشنواره رمان کوچه آغاز شد.

سریال «دودکش 2» به کارگردانی برزو نیک‌نژاد و تهیه‌کنندگی زینب تقوایی اخیرا وارد مرحله پیش‌تولید شده است.

پس از شیوع موج سوم بیماری کرونا و تعطیلی دوباره تمامی تماشاخانه‌های تئاتر، این هنر با سکون غیر قابل منتظره‌ای روبرو شد، هر چند بسیاری از هنردوستان تئاتر با ایجاد رویداد‌های مجازی سعی در زنده نگه داشتن این هنر طی هشت ماه اخیر داشتند، اما ضرر وارد شده بر تئاتر بسیار بالا بود.

کتاب «مسافران جاده‌های سرد» که به قلم مجید محبوبی روایتی از درگیری های کردستان در روزهای ابتدایی انقلاب که در انتشارات کتابستان معرفت نوشته شده است.

کمیسیون ملی یونسکو در حاشیه برپایی اولین دوره از جشنواره فیلم کوتاه «سلفی 20» از ژالو علو تقدیر کرد.

رمان «مثل بیروت بود» به قلم زهرا اسعد بلند دوست که روایتی از همسر یکی از شهدای مدافع حرم که توسط انتشارات کتابستان منشر شده است

جدول شماره 86 شبکه های آموزش، چهار و قرآن و معارف سیما برای روز دوشنبه 10 آذر اعلام شد.

انیمیشن سینمایی «کرودز» به نویسندگی و کارگردانی «کرک دمیگو» توانست در اولین هفته از اکران خود در سینما‌های هالیوود با فروشی معادل 14.3 میلیون دلار صدرنشین باکس آفیس شد.

یک نویسنده کتاب گفت: کتاب «تفحص» شامل یکصد خاطره کوتاه از تفحص شهدا است، کتابی جذاب که از ابتدا به شکل‌گیری تفحص پیکر پاک و مطهر شهدا در هشت سال دفاع مقدس در مرز ایران و عراق به شهادت رسیده‌اند می پردازد.

مسئول اطلاع‌رسانی عملیات حاج قاسم سلیمانی سازمان تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: این سازمان با همکاری گروه جهادی خادمین فاطمی، 14 سری جهیزیه کامل و 110 بسته اقلام غذایی به نیازمندان اهدا می‌کنند.

فیلم سینمایی کاکا به کارگردانی علی سراهنگ و تهیه‌کنندگی امیر سمواتی از روز چهارشنبه 19 شهریور در سینما‌ها اکران شد، دومین ساخته سراهنگ بعد از فیلم زمانی برای ایستادن است، فیلمی که بعد از 11 هفته خود تنها 12 میلیون تومان فروخته تا از همان ابتدا بداند با چه نوعی از فروش روبرو است.

بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد.