سه‌شنبه 18 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری میزان

فرهنگی خبرگزاری میزان

رئیس سازمان سینمایی در گفت و گو با برنامه نقد سینما به پرسش های مختلفی درباره حضور خود در سازمان و برنامه برگزاری جشنواره فیلم فجر پاسخ داد.

جایزه برگزیده مردم سینمای جهان امسال و با وجود بیماری کرونا با اقبال بسیار خوبی روبرو شد، بسیاری از مخاطبان سینما که ماه های گذشته در خانه های خود وقت بیشتری برای تماشای فیلم داشتند حال نامزدهای خود را معرفی کردند.

شب گذشته هفتاد و هفتمین قسمت از برنامه سینمایی هفت روی آنتن شبکه سوم سیما رفت.

یک نویسنده کتاب گفت: کتاب «شب حنظله ها» بخشی از خاطرات شهید محمد مهدی آفرند فرمانده دسته گردان خط شکن غواصان در کربلای 5 است که شهید سپهبد قاسم سلیمانی تاکید ویژه‌ای بر نوشتن کتاب زندگینامه این شهید بزرگوار کردند.

جدول شماره 28 مدرسه تلویزیونی ایران در روز شنبه 12مهر برای شبکه‌های آموزش، چهار و قرآن اعلام شد.

بازیگر سریال «بانوی عمارت» گفت: خدا را شکر می کنم که امثال من هرچند با تاخیر اما دستمزدی را داریم که بگیریم، در ایام کرونا بسیاری از بازیگران بیکار بودند و مشکلات بسیار فراوانی را تجربه کردند، بیکاری و خانه نشینی بازیگران باعث شد تا این عزیزان دچار افسردگی شوند.

در پی شیوع ویروس کرونا و ممانعت از حضور عاشقان حسینی در مراسم اربعین، سازمان هنری رسانه‌ای اوج در ابتکاری برای جاماندگان، از اپلیکیشن «نایب الزیاره» رونمایی کرد.

خورشید ساخته مجید مجیدی می‌تواند با اکران در سینما‌های کشور شانس حضور در اسکار 2021 را پیدا کند، البته مجیدی در این راه رقیبان سرسختی هم ندارد و از سویی حضورش در جشنواره فیلم ونیز راه را برای حضور جهانی این فیلم باز کرده است.

کتاب «مبارزه حق علیه باطل» مجموعه شش جلدی «سر آغاز» الگوی مفهومی پیاده روی اربعین از نگاه مقام معظم رهبری می‌باشد که به ماموریت اصلی حرکت جهانی پیاده روی اربعین اشاره میکند.

پوستر فیلم سینمایی «هالووین هیوبی» با بازی «آدام سندلر» کمدین مطرح سینمای هالیوود منتشر شد. این فیلم اکران بین المللی خود در سینما‌های جهان را از 16 مهر 1399 مصادف با 7 اکتبر 2020 آغاز خواهد کرد.

بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد.

یازدهمین روز از مهرماه 99 با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به همزمانی جمعه‌های انتظار با اربعین حسینی اشاره کرد.

نمایش «دوستان» به کارگردانی «نادر نادرپور» این شب‌ها در تماشاخانه تازه تاسیس اهورا روی صحنه رفته تا یازدهم مهر ماه به اجرای خود ادامه می دهد.

یک نویسنده کتاب گفت: کتاب «پادشاهان پیاده» مجموعه خرده خاطراتی است که از زبان زائران «سیدالشهدا (ع)» که در پیاده روی اربعین شرکت کرده‌اند بیان شده است.

کتاب «مهاجر عشق» حاصل سه سال پژوهش و بیش از صد ساعت مصاحبه و جمع‌آوری اسناد مکتوب و غیرمکتوب از خانواده و دوستان و هم‌رزمان شهید و ارگان‌هایی مانند بنیاد شهید انقلاب اسلامی و مرکز اسناد دفاع مقدس است که تعدادی از این اسناد انتخاب و در بخش پایانی کتاب درج شده است.

تهیه کننده برنامه «شکلات تلخ» گفت: برنامه «شکلات تلخ» به تهیه‌کنندگی و کارگردانی مجتبی احمدی با محوریت سالمندان از گروه اجتماعی شبکه 5 سیما روی آنتن می‌رود.