یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری میزان

فرهنگی خبرگزاری میزان

مهلت ثبت‌نام کتابفروشی‌ها در پانزدهمین دوره طرح توزیع یارانه کتاب از کتابفروشی‌ها با عنوان «پاییزه کتاب99» فردا 15آبان ماه به پایان می‌رسد.

چهاردهمین روز از آبان ماه 99 با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به گلایه بازیگران سینما و تئاتر نسبت به تعطیلی‌های نامعلوم این دو هنر اشاره کرد.

فیلم سینمایی «بی‌حسی موضعی» به کارگردانی حسین مهکام، با فروش بیش از 43هزار بلیت به کار خود در دو پلتفرم فیلیمو و نماوا پایان داد.

چاپ هشتم کتاب «نفوذ»؛ بررسی پروژه برنامه ریزی شده نفوذ دشمن از دیدگاه مقام معظم رهبری همزمان با سیزدهم آبان ماه توسط انتشارات شهید کاظمی روانه کتابفروشی‌ها شد.

برنامه «افق سینما» جمعه 16 آبان با محوریت سینمای دفاع مقدس به روی آنتن شبکه افق سیما می‌رود.

اعضای جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان از پنجاه درصد تخفیف خرید کتاب برخوردارند.

در روز‌های پایانی پنج‌شنبه و جمعه 15 و 16 آبان ماه با فیلم‌های سینمایی شبکه‌ها همراه باشید.

مدیر انتشارات 27 بعثت گفت: توسعه نهضت ترجمه که طی سال‌های گذشته مورد تاکید مقام معظم رهبری بوده و آخرین بار در شب‌ها خاطر برآن تاکید کردند مورد توجه و در دستور کار انتشارات 27 بعثت قرار گرفت این مهم در راستای ترویج فرهنگ دفاع مقدس در کشور‌های هدف در نظر گرفته شده است.

معاون خدمات اجتماعی بنیاد کرامت رضوی، از توزیع 30 هزار بسته کمک‌معیشتی در سالروز میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و امام صادق (ع) در مناطق حاشیه شهر مشهد خبر داد.

معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از وقوع حادثه تروریستی حمله به دانشگاه کابل اظهار تاسف کرد.

تئاتر و عرصه هنرهای نمایشی از ابتدای تیر ماه سال جاری و بعد از نزدیک به پنج ماه تعطیلی بار دیگر آغاز به کار کرد، هر چند بسیاری در ابتدا مخالف بازگشایی زودهنگام سالن‌های نمایش بودند اما تماشاخانه‌های تئاتر مکلف شدند تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی میزبان مخاطبان باشند.

خوب، بد، جلف، ملکه گدایان و شبهای مافیا به صورت اختصاصی در پاییز و زمستان 99 از فیلیمو پخش خواهد شد.

بررسی رفتار تماشای مخاطبان سریال آقازاده در فیلیمو نشان می‌دهد که با گذشت 19 قسمت، همچنان میزان بازدید اپیزود‌های ابتدایی در حال رشد است و هر روز به تعداد مخاطبان تماشای آنلاین این سریال در فیلیمو اضافه می‌شود.

بازیگر فیلم «انسان‌ها» گفت: بنده مخالف تعطیلی کامل تولیدات تصویری هستم، زیرا معیشت بسیاری از عوامل پشت صحنه و هنرمندان به این تولیدات وابسته است، آن‌ها شغلشان حضور در همین پروژه‌ها بوده و زندگی خود را از این طریق تامین می‌کنند پس منطقی نیست وقتی که هیچ حمایتی از آن‌ها نمی‌شود بخواهیم کارشان را به تعطیلی بکشانیم.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در حکمی سید احمد عبودتیان مسئول بنیاد فرهنگی خاتم الاوصیاء (ع) را به‌عنوان مشاور عالی خود در امور جبهه مردمی فرهنگی انقلاب اسلامی منصوب کرد.