یک‌شنبه 30 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری میزان

فرهنگی خبرگزاری میزان

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گروهی از هنرمندان جوان پایه‌های جریانی را ریختند که به هنر انقلابی یا متعهد معروف شد.

بیست و یکمین روز از مهرماه 99 با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به گلایه تند احمد نجفی به نبود قانون در جلوگیری از قاچاق فیلم اشاره کرد.

با مجوز مسئولان وزارت بهداشت بخشی از دو مسیر منتهی به روضه منوره بازگشایی شد.

برنامه «شکلات تلخ» به تهیه کنندگی و کارگردانی مجتبی احمدی روز‌های شنبه و سه شنبه حوالی ساعت 13:20 و روز‌های یک شنبه و چهار شنبه حوالی ساعت 00:30 دقیقه بامداد روی آنتن می‌رود.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی، گروهی از هنرمندان جوان پایه‌های جریانی را ریختند که به هنر انقلابی یا متعهد معروف شد.

کتاب «دیدم که جانم می‌رود» خاطرات حمید داوود آبادی با رفیق قسم خورده اش شهیدمصطفی کاظم زاده در سالگرد شهادت این شهید عزیز روی پله هجدهم نشست.

محمدرضا شجریان پس از حدود چهار سال تحمل بیماری سرطان دار فانی را وداع گفت.

فیلم سینمایی «بیوه سیاه» قرار بود در تاریخ 1 مه 2020، اکران شود، اما حال برای باری دیگر دچار تعویق شد، این فیلم در جدیدترین تاریخ هفتم ماه می‌سال 2021 اکران خواهد شد.

ایران در تجربه اول خود در نمایشگاه‌های مجازی کتاب موفق به کسب رتبه 10 به لحاظ تعداد ناشران شرکت کننده و کسب رتبه 8 به لحاظ تعداد عناوین کتاب در بین 95 کشور حاضر در اولین نمایشگاه مجازی بین المللی کتاب پکن شد.

یک نویسند کتاب گفت: کتاب «از این ستون به آن ستون» تلاش داشته تا بدون حاشیه و در متن‌های کوتاه به خاطرات جذاب پیاده روی اربعین بپردازد، زیرا من معتقدم در شرایط فعالی جامعه گرایش خاصی به مطالعات متون کوتاه دارد.

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: هر گونه عزاداری که بتواند فرهنگ درست حسینی را در بین افراد و جوامع جا بیندازد ارزنده و ارزشمند است و می‌توان از آن به عنوان عزاداری در راه «سیدالشهدا (ع)» نام برد.

کتاب پیاده تا خورشید سفرنامه علیرضا قزوه از 8 سفر به کربلای معلی در آستانه اربعین حسینی منتشر شد.

جدول فروش هفتگی سینمای ایران با اعلام صدرنشینی فیلم سینمایی «زن‌ها فرشته‌اند 2» به کارگردانی آرش معیریان با فروش معادل 141،868،950 ریال منتشر شد.

سریال مناسبتی «نجلا» به کارگردانی خیرالله تقیانی‌پور و تهیه‌کنندگی سعید سعدی در 15 قسمت از امشب در شبکه سه سیما آماده پخش می‌شود.

بیمارستان جم با انتشار پیامی در فضای مجازی به تشریح آخرین وضعیت سلامتی شجریان در 17 مهرماه پرداخت.