چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری میزان

فرهنگی خبرگزاری میزان

بازیگری یکی از مشاغل محبوب در سطح جهان محسوب می‌شود، بازیگری فارغ از شهرت و ثروتی که ممکن است برای فرد بازیگر به همراه داشته باشد، جهانی است که می‌توان در آن ایفای نقش در قالب شخصیت‌های مختلف را تجربه کرد.

دوازدهمین روز از مهرماه 99 با اخبار و حاشیه‌های فراوانی در عرصه فرهنگ و هنر روبرو بود که از جمله مهمترین آن‌ها می‌توان به احتمال حضور فیلم سینمایی «خورشید» در میان فهرست نهایی اسکار اشاره کرد.

معاون فرهنگی حرم مطهر «کریمه اهل‌بیت (س)» با اشاره به تعطیلی موقت مراسم حرم مطهر «حضرت معصومه (س)» در ایام اربعین گفت: رسالت اصلی ما نشر معارف «اهل بیت (ع)» است و تمام تلاش خود را می‌کنیم که در این مسیر با رعایت مسائل بهداشتی کمکی به اتصال زنجره بیماری کرونا نداشته باشیم.

بازیگر فیلم «زیر سقف دودی» گفت: مشکل اصلی آنجاست که سینمای دفاع مقدس اسیر سیاست‌های کلان فرهنگی شده و متاسفانه استقلال ندارد، تا وقتی که این حوزه مستقل نشود ما نمی‌توانیم شاهد رشد این عرصه باشیم.

داستان‌های سپید روایت سرگشتگی و ناتوانی در تصمیم است! حیرت میان روزمره‌ترین دغدغه‌های زندگی که گاه از شدت کوچک بودن شگفت زده مان می‌کند. روایت آرزو‌هایی که هزینه می‌طلبد، روایت قهر‌ها و آشتی‌هایی که با یک تصمیم سرنوشت یک زندگی روشن می‌شود...

مدیرعامل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران از اجرای طرح «پاییزه کتاب99» از 5 آبان ماه خبر داد.

در آستانه اربعین سید و سالار شهیدان ویژه برنامه مناسبتی «چهل چراغ» روی آنتن شبکه سه سیما می‌رود.

«بی تاب بلقیس» با موضوع همدردی با ملت لبنان به آهنگسازی استاد فردین خلعتبری، رهبری آندره الحاج «رهبر ارکستر ملی لبنان» و اجرای ارکستر ملی ایران می‌باشد که اول مهرماه در تالار رودکی رونمایی شده است.

این نخستین همکاری مهدی هاشمی و توفیقی است، پیش از این حضور مهدی سلطانی و پژمان بازغی در این سریال قطعی شده بود.

شهرک سینمایی نور که محل فیلمبرداری فیلم «محمد (ص)» بود این روز‌ها میزبان گروه تصویربرداری سریال تاریخی «سلمان فارسی» است.

مدیر روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی تهران گفت: امسال با توجه به شرایط کرونایی و اینکه توفیق زیارت حرم «امام حسین (ع)» و حضور در پیاده روی اربعین از ما گرفته شد، سازمان تبلیغات اسلامی تهران برنامه‌های ویژه و متعددی را به مناسبت اربعین حسینی تدارک دیده است.

تئاتر و عرصه هنر‌های نمایشی از ابتدای تیر ماه سال جاری و بعد از نزدیک به پنج ماه تعطیلی بار دیگر آغاز به کار کرد، هر چند بسیاری در ابتدا مخالف بازگشایی زودهنگام سالن‌های نمایش بودند، اما تماشاخانه‌های تئاتر مکلف شدند تا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی میزبان مخاطبان باشند.

نویسنده کتاب «سر بر خاک دهکده» گفت: جاده نجف که به کربلا ختم می‌شد همچون جاده‌ای که به بهشت ختم می‌شود بود، در دو سمت آن افرادی با مهربانی و روی باز میهمان نوازی کرده و با انواع خوراکی و وسایل که آرامش را برای میهمان‌نوازی به همراه دارد از ما پذیرایی می‌کردند.

فیلم سینمایی «خیلی دور نیست» به کارگردانی علی مربی با محوریت تعارض به حریم انسانی کلید خورد.

اگر با قصد طهارت با وضو بودن وضو گرفته شود، اشکال ندارد و وضو صحیح است.

آیین جانمایی تندیس‌های جهانی سینمای مستند روز گذشته جمعه 11 مهرماه در موزه سینمای ایران برگزار شد.