چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری میزان

فرهنگی خبرگزاری میزان

محمدمهدی اسماعیلی در رویداد تخصصی پوشاک سنتی جهان اسلام گفت: مجموعه وزارت فرهنگ جهت تنوع بخشی در حوزه مد و لباس تمام تلاش خود را می‌کند تا بیشترین بهره را از ظرفیت بالای فرهنگ ایرانی و اسلامی ببرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت دهم اردیبهشت روز ملی خلیج فارس، به دوازدهمین جشنواره بین المللی فرهنگی و هنری خلیج فارس پیامی صادر کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت درگذشت حاج نادر طالب زاده هنرمند برجسته جبهه فرهنگی انقلاب پیام تسلیتی صادر کرد.

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: در دعای روز بیست و هشتم ماه مبارک رمضان بندگان از خداوند می‌خواهند تا به آنان توفیق نوافل و اعمال مستحبی بدهد و بهره آنان را از نوافل زیاد کند، گاهی اوقات انسان باید مستحبات بجا بیاورد زیرا فضیلت فراوانی به دنبال دارد.

مجری و کارگردان سینما و تلویزیون امروز 9 اردیبهشت ماه پس از مدتی تحمل بیماری دار فانی را وداع گفت.

نویسنده کتاب «دیدار جان» در گفت‌: نام کتابم را از این جهت دیدار جان گذاشتم که مادر شهید مهدی بخشی پس از گذشت سال‌ها وقتی با پیکر تازه تفحص شده فرزندش روبرو شد بسیار خوشحال شد گویی که بار دیگر این فرزند را به دنیا آورده است و امید وی به اطمینان تبدیل شد

فیلم سینمایی «مرگ بر روی نیل» به کارگردانی «کنت برانا» یکی از کارگردانان مطرح سینمای هالیوود از یازدهم فوریه سال 2022 میلادی اکران شده و تاکنون بیش از 137 میلیون دلار فروش داشته است. «مرگ بر روی نیل» اثری جنایی نوشته مایکل گرین روایتی تازه از هرکول پوآرو است.

در هفته‌ای که گذشت، تئاتر استان‌ها همچنان در حال و هوای هفته دفاع مقدس و ایام شب های قدر بود اما از میان اخبار رسیده می‌توان به خوبی تلاش برای رویش و رشد و بیش‌تر را حس کرد.

نقش آفرینی محمدرضا فروتن در سریال «عقرب عاشق» به کارگردانی حسین سهیلی زاده و تهیه کنندگی رضا محقق، به پایان رسید.

محمد مهدی اسماعیلی گفت: برای دولت مردمی و تمام مسئولین اجرایی دولت، هیچ محدودیتی برای توسعه فعالیت‌های قرآنی وجود ندارد. ما همگی در بدنه دولت خود را خادم قرآن می‌دانیم.

مدیر بخش ناشران دیجیتال نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از آغاز ثبت‌نام ناشران دیجیتال برای حضور در سی و سومین نمایشگاه کتاب تهران خبر داد.

یک بازیگر جوان تئاتر گفت: اگر در تئاتر قراردادی نوشته شود چندان سندیتی ندارد، یعنی اگر به فرض مثال یکی از دو طرف به عنوان بازیگر و یا تهیه کننده بدقولی کنند نمی توان زیاد به این قرارداد اعتنا کرد.

پرداخت کفاره روزه غیر سید به سادات مانعی ندارد، البته احتیاط مستحب اجتناب از این کار است.

رئیس کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور گفت: هر انسانی اعم از مسلمان یا غیر مسلمان باید مقابل ظلم بایستد. اصل نامگذاری روز جهانی قدس از یک جهت ماهیتی بر پایه ایستادگی در برابر ستم دارد و اکنون بعد از گذشت چهل سال بازخورد این حرکت عظیم را در سطح جهان شاهد هستیم.

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: جامعه امروز به واسطه فاصله گرفتن از معنویات با مشکلات متعددی روبرو شده است، ولی باید توجه داشت که توکل بر خداوند متعال و تکیه بر دعا‌ها جهت رفع بسیاری از گرفتاری‌ها می‌تواند بهترین مسیر برای زندگی باشد بنابراین در دعا‌های خود از خداوند بخواهیم که سختی امور زندگی را به آسانی مبدل کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته در سومین بازدید خود از بیست و نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور در مراسم بزرگداشت سید محسن موسوی بلده قاری پیشکسوت کشومان از یک عمر خدمات قرآنی وی تجلیل کرد.