شنبه 8 اردیبهشت 1403

فرهنگی خبرگزاری میزان

فرهنگی خبرگزاری میزان

رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: در حال حاضر وضعیت فعالیت تصفیه خانه شهر صنعتی البرز به هیچ عنوان مطلوب و نیست و با وجود امکان وقوع خطرات جبران ناپذیر این موضوع باید به سرعت با راهکاری عملیاتی، اجرایی شود.

مدیران‌کل برتر سازمان زندان‌ها و همچنین مدیران کارآفرین در سال جاری که توانستند اولویت‌های شاخص این سازمان را بویژه در حوزه حرفه‌آموزی واشتغال به شکل حداکثری محقق سازند معرفی شدند.

معاون راهبردی قوه قضاییه گفت: حمایت و مراقبت پس از خروج زندانیان جای تقویت دارد. مثل حذف سوءپیشینه از سابقه افراد تا بتوان برای مجوز اشتغال افراد آزادشده، سهولت لازم را دید و البته با پیگیری‌های صورت گرفته خوشبختانه به نتایج خوبی هم رسیده ایم.

رئیس‌کل دادگستری هرمزگان از صدور احکام 469 پرونده در هیأت های حل اختلاف مالیاتی جزایر قشم و کیش پس از تأکیدات رئیس قوه قضاییه خبر داد.

خلاصه قسمت‌های «ساخت ایران 3» ساعت 8 شب 11 اردیبهشت از پلتفرم فیلیمو منتشر می‌شود.

اسامی نامزدهای چهاردهمین دوره جشن بزرگ منتقدان و نویسندگان سینمایی ایران در چهار بخش بهترین فیلمنامه، کارگردانی، فیلم و جایزه خلاقیت و استعداد درخشان (ویژه فیلمسازان اول) اعلام شد.

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: یکی دیگر از اعمالی که بسیار در شب عید سعید فطر بر آن توصیه شده و فضیلت دارد، خواندن دعای استهلال، هنگام دیدن هلال ماه است، خواندن دعا و نماز و قرائت قرآن نیز در شب عید فطر بسیار ثواب دارد.

هر کسی که پیش از رسیدن شب عید نانخور میزبان باشد (هر چند موقت) حتی میهمانی که پیش از شب عید آمده و نانخور او شده (یعنی می‌خواهد چند روز بماند)، زکات فطره او بر عهده میزبان می‌باشد اگر چه چیزی نخورد یا با غذای خودش افطار کند.

بازیگر سریال «راز بقا» گفت: به احتمال قوی فصل دوم این سریال ساخته خواهد شد، مطمئنم که این پیشنهاد به سعید آقاخانی داده خواهد شد زیرا سریال موفق بوده و اگر این فصل ساخته شود صد در صد از حضور در آن استقبال می کنم.

مراسم تشییع پیکر نادر طالب‌زاده کارگردان سینما، مجری تلویزیون و دبیر جشنواره افق نو صبح امروز یازدهم اردیبهشت ماه ساعت 9:25 و با حضور هنرمندان و دوستداران وی از مقابل مسجد بلال صداوسیما برگزار شد.

دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار گفت: من معتقد هستم که باید ابعاد شخصیتی سپهبد شهید قاسم سلیمانی را از زبان دشمنان بیان کرد تا بتوان جایگاه این شخصیت بزرگ را برای همگان به خوبی ترسیم کرد.

شبکه دو سیما به مناسبت عید سعید فطر ویژه‌برنامه‌های مختلفی را برای گروه‌های مختلف سنی تدارک دیده که از روز دوشنبه 12 اردیبهشت تا پایان هفته روانه آنتن می‌شود.

فیلم سینمایی «لامینور» آخرین ساخته داریوش مهرجویی در سه روز نخست اکران خود در سینما‌های سراسر کشور صرفا موفق به فروشی معادل 300 میلیون تومان شد، رقمی که بدون شک برای این فیلم سینمایی شکستی سنگین محسوب می‌شود.

یک نویسنده کتاب گفت: وجود موسسه‌ای که مولفان و هنرمندان برای دریافت حق خود به آن رجوع کنند و علاوه بر مشاوره بدون طی کردن روند دادرسی به توافق و حق قانونی خود دستیابند امری ضروری و مهم است.

یک کارشناس علوم قرآنی گفت: مراد برخی آیات قرآن، رحمت رحیمیه دور شدن بلایا از انسان، آسانگیری خداوند نسبت به انسان و پذیرفته شدن توبه بوده که همگی مصادق‌های رحمت پروردگار محسوب می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست فعالان داخلی و خارجی حوزه فلسطین گفت: رژیم غاصب صهیونیستی طی سالیان اخیر با حمایت همه جانبه آمریکا همواره مدعی قدرت برتر در منطقه بوده، اما امروز شاهد هستیم همه مؤلفه‌های قدرت خود را حتی در حوزه رسانه‌ای از دست داده است.