سه‌شنبه 17 مهر 1403

میزبانی بقاع متبرکه برای برگزاری مراسم عقدخوانی زوج‌های جوان در زنجان

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
میزبانی بقاع متبرکه برای برگزاری مراسم عقدخوانی زوج‌های جوان در زنجان

زنجان - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان به ممنوعیت برگزاری مراسم عروسی در تالارها اشاره کرد و گفت: در همین راستا مراکز افق در بقاع متبرکه استان آمادگی برگزاری مراسم عقدخوانی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دارند.

حجت‌الاسلام مختار کرمی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: زوج‌های جوان برای برگزاری مراسم عقدخوانی خود می‌توانند با هیأت امنای بقاع متبرکه هماهنگی لازم را انجام دهند.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر یک مرکز افق در بقعه قیدار نبی در شهر قیدار، یک مرکز در امامزاده اسماعیل (ع) شهر ابهر و یک مرکز نیز در امامزاده ابراهیم (ع) زنجان فعال است، اظهار داشت: راه‌اندازی مراکز افق یکی از مهمترین اهداف سازمان اوقاف و امور خیریه در بقاع متبرکه در راستای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی فرهنگی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با مثبت ارزیابی کردن فعالیت مراکز افق، افزود: اوقاف استان ضمن کیفی کردن فعالیت مراکز فعلی به دنبال گسترش آن ها در سایر شهرستان‌ها است. وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌های مهم سازمان اوقاف و امور خیریه در حوزه بقاع ارتقای مراکز فرهنگی قرآنی است، گفت: خدمات فرهنگی قرآنی سال هاست در امامزاده‌ها انجام می‌شود اما خدمات اجتماعی نیز با قوت بیشتری در امامزاده‌ها دنبال می شود که مراکز افق نیز ذیل آن راه‌اندازی شده است.

حجت‌الاسلام کرمی خاطرنشان کرد: هیات امنای بقاع متبرکه موظف شده‌اند که آسیب‌های اجتماعی پیرامون بقاع را شناسایی کنند و در جهت کاهش این آسیب ها اقدام نمایند.

استان زنجان 132 بقعه متبرکه را در خود جای داده است.

*س_برچسب‌ها_س*