دوشنبه 9 مهر 1403

نایب رییس فدراسیون سوارکاری: مشکل قرنطینه اسب‌های ایرانی حل نشده است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نایب رییس فدراسیون سوارکاری: مشکل قرنطینه اسب‌های ایرانی حل نشده است

تهران - ایرنا - نایب رییس زنان فدراسیون سوارکاری گفت: علاوه بر پرهزینه بودن انتقال اسب در مسابقات بین‌المللی، هنوز مشکل قرنطینه اسب‌های ایرانی حل نشده است.

به گزارش ایرنا، مهین کیانمهر این اظهارات را در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد و گفت: البته مسابقات برون‌مرزی ما هنوز فعال نشده است. فدراسیون سوارکاری 2 بخش آموزشی دارد یکی کمیته آموزش فدراسیون که دوره‌های آموزشی در خصوص آموزش مربیگری، داوری، کلانتری و دوره‌های بازآموزی و کارگاه‌ها را برگزار می‌کند و دیگری که به مرکز آموزش فدراسیون واگذار شده است به شکل آکادمیک دوره‌ها را برگزار می‌کنیم.

نایب رییس فدراسیون اضافه کرد: همچنین امتیازاتی برای کسانی که در پرورش اسب فعالیت می‌کنند در نظر گرفتیم.

منصوره گرجی نایب رییس زنان فدراسیون کوه‌نوردی نیز در گفت و گو با ایرنا درباره آسیب‌دیدگی جدی دوندگان کوهستان گفت: ورزش در سطح حرفه‌ای آسیب‌دیدگی دارد و سنگ‌نوردی، کوه‌نوردی و دوی کوهستان آسیب خاص خودش را هم دارد. وقتی یک رشته به صورت جهانی فعالیت می‌کند و علاقمندی مردم زیاد باشد مجبور هستیم برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

وی درباره برگزاری اردوهای تیم ملی سنگ‌نوردی بویژه برای کسب سهمیه بازی‌های المپیک توکیو اظهار داشت: اردوهای سنگنوردی را برای ورزشکاران برگزار خواهیم کرد. برنامه‌های آموزشی را تا جایی که پروتکل‌های بهداشتی به ما اجازه می‌داد برگزار و مسابقات دوی کوهستان را نیز به صورت نیمه‌متمرکز برگزار کردیم.

نایب رییس فدراسیون کوه‌نوردی ادامه داد: در عین حال باید مسابقات سنگ‌نوردی را برگزار کنیم چون وقتی رقابت‌های کسب سهمیه بازی‌های المپیک انجام می‌شود بازیکنان ما باید از حق و حضور خودشان دفاع کنند. محیا دارابیان و الناز رکابی نیز تمرین خود را برای کسب سهمیه دنبال می‌کنند.

*س_برچسب‌ها_س*