دوشنبه 9 مهر 1403

نتیجه اندازه‌گیری شاخص‌های اجرایی محیط زیست تهران به شورای شهر ارایه شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نتیجه اندازه‌گیری شاخص‌های اجرایی محیط زیست تهران به شورای شهر ارایه شود

تهران - ایرنا - رئیس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای اسلامی شهر تهران به مسئولان شهرداری گفت: گزارش سالانه نتایج حاصل از اندازه گیری شاخص های اجرایی محیط زیست شهر تهران را به شورا ارائه کنند.

مجید فراهانی روز یکشنبه در دویست‌وهجدهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: براساس ماده واحده مصوبه «الزام شهرداری تهران به اندازه‌گیری شاخص‌های اجرایی محیط زیست شهری» مصوب 21 دی ماه 1392 شورای اسلامی شهر تهران، شهرداری مکلف به تهیه گزارش نتایج حاصل از اندازه‌گیری شاخص‌های اجرایی محیط زیست شهر تهران در هر سال و ارائه آن حداکثر تا اردیبهشت‌ماه سال بعد به شورای اسلامی شهر تهران شده است.

وی ادامه داد: تکلیف مهمی که توجه به آن برای صیانت از حق حیات شهروندان تهرانی ضروری است اما متاسفانه شواهدی از اجرای آن و ارائه این گزارش به شورا جز یک مورد مشاهده نشده است.

فراهانی تاکید کرد: بر همین اساس و به منظور تاکید بر حفاظت محیط زیست شهر تهران درباره لزوم ارائه گزارش سالانه نتایج حاصل از اندازه‌گیری شاخص‌های اجرایی محیط زیست شهر تهران به شهرداری تذکر می دهم.

به گفته وی، توجه به محیط زیست شهری و صیانت از حق حیات شهروندان و پایبندی به حفظ تنوع زیستی شهر، از جمله انتظارات شهروندان برای تهران است و باید این مهم مورد پیگیری شهرداری قرار گیرد.

*س_برچسب‌ها_س*