چهارشنبه 18 مهر 1403

نرخ بیکاری در ژاپن به 3.1 درصد افزایش یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نرخ بیکاری در ژاپن به 3.1 درصد افزایش یافت

تهران - ایرنا - گزارش ها حاکی است به دلیل رکود اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا، نرخ بیکاری در ژاپن به 3.1 درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا از تلویزیون ژاپن، نرخ بیکاری تنظیم شده فصلی در ژاپن در ماه اکتبر /10 آبان تا 10 آذر 1399/ در سطح 3.1 درصد قرار گرفت که 0.1 واحد در مقایسه با یک ماه قبل از آن بیشتر شده است.

وزارت امور داخلی ژاپن روز سه شنبه اعلام کرد برای سومین ماه متوالی است که این رقم به سه درصد یا بالاتر رسیده است موضوعی که بیانگر تاثیر ویروس کرونا بر اقتصاد و اشتغال این کشور است.

در ابتدای سال جاری میلادی نرخ بیکاری در ژاپن در حدود 2.34 درصد بوده است ژاپن یکی از کشورهای پیشرو در زمینه عوامل اصلی اقتصادی است به عنوان مثال نرخ بیکاری آن کمتر از سایر کشورهای بزرگ صنعتی و نوظهور است.

وزارت کار ژاپن می گوید به دلیل شیوع ویروس کرونا، بیش از 70 هزار نفر در سراسر کشور کار خود را از دست داده اند یا در شرف از دست دادن آن هستند.

مقامات این وزارتخانه معتقدند رقم واقعی به احتمال زیاد بیشتر است چرا که این رقم تنها شامل مواردی است که ادارات منطقه ای کار و دفاتر کاریابی دولتی از آنها خبر دارند.

مسئولان وزارت کار ژاپن از کسب و کارها می خواهند تا با استفاده از برنامه های یارانه دولت، کارکنانشان را نگه دارند آنها همچنین به افراد بیکار برای یافتن شغل جدید کمک می کنند.

ویروس کرونا تا حالا در ژاپن حدود 150 هزار تن را مبتلا کرده و 2 هزار و 165 تن را هم به کام مرگ فرستاده است.

منبع: تلویزیون ژاپن *س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*