پنج‌شنبه 19 مهر 1403

نرخ تورم نقطه به نقطه در خراسان رضوی کاهش یافت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نرخ تورم نقطه به نقطه در خراسان رضوی کاهش یافت

مشهد - ایرنا - رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: نرخ تورم نقطه به نقطه استان در اردیبهشت ماه امسال 17.6 درصد است که این رقم در مقایسه با ماه قبل از آن (فروردین ماه) هفت دهم درصد کاهش یافته است.

سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی روز سه‌شنبه به نقل از رضا جمشیدی گزارش داد: نرخ تورم نقطه به نقطه خراسان رضوی مربوط به اردیبهشت ماه در نقاط شهری 16.8 و در نقاط روستایی 20.8 درصد است که در نقاط شهری نسبت به ماه قبل هشت دهم درصد و در نقاط روستایی سه دهم درصد کاهش یافت.

وی افزود: نرخ تورم اردیبهشت ماه نسبت به ماه قبل در کل خانوارهای خراسان رضوی هفت دهم درصد است که نسبت به ماه قبل از آن 2.9 درصد کاهش یافت و این شاخص برای خانوارهای شهری استان 6 دهم درصد و برای خانوارهای روستایی استان 1.4 درصد است که به ترتیب نسبت به فروردین ماه 2.9 و 2.8 درصد کاهش داشت.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی خراسان رضوی گفت: نرخ تورم 12 ماهه منتهی به اردیبهشت ماه امسال در کل خانوارهای استان 27.6 درصد است که نسبت به ماه قبل از آن 2.6 درصد کاهش یافت، این شاخص برای خانوارهای شهری استان 26.5 و برای خانوارهای روستائی استان 31.8 درصد است که به ترتیب 2.6 و 3.1 درصد کاهش داشت.

جمشیدی افزود: تورم نقطه به نقطه کل خانوارهای خراسان رضوی در اردیبهشت ماه امسال در گروه خوراکی‌ها، آشامیدنی‌ها و دخانیات 12.5، در پوشاک و کفش 38.6، در مسکن 13.7 و در گروه بهداشت و درمان 14.3 بود همچنین شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی برای کل خانوارهای استان در ماه مزبور 203، مناطق شهری 197 و مناطق روستایی 229 واحد است.

*س_برچسب‌ها_س*