دوشنبه 16 مهر 1403

نقش راهبردی کارگران در چرخه تولید بی بدیل است

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نقش راهبردی کارگران در چرخه تولید بی بدیل است

بجنورد - ایرنا - استاندار خراسان شمالی نقش کارگران را در پیشبرد اهداف اقتصادی و گرداندن چرخه تولید بی بدیل و تابلویی زیبا از تلاش و همت اعلام کرد.

به گزارش ایرنا محمد علی شجاعی روز شنبه شب در پیامی در آستانه هفته کار و کارگر (پنجم تا 12 اردیبهشت) ضمن تبریک این هفته به تمام تلاشگران عرصه کار و تولید در استان خراسان شمالی گفت. روز کار و کارگر نباید تنها به یک روز ختم شود، بلکه مسوولان در تمامی روزهای سال باید در تب و تاب تجلیل از مقام والای کارگر باشند به خصوص هم اکنون که شاهد ایپدمی کرونا هستیم این کارگران، با تلاش های شبانه روزی خود اجازه توقف چرخ تولید را ندادند. نماینده عالی دولت در استان مازندران تصریح کرد: کارگران در دوران تحریم های ظالمانه دشمنان نظام هم ثابت کردند که به رغم فشار مضاعف، آنان در هر شرایط و فشار اقتصادی تحمیل شده هم می توانند مدیریت این نقش مهم را در جهت عدم توقف چرخ تولید و اقتصاد ایفا کنند و اهمیت نقش آنان کمتر از کادر درمان نیست. شجاعی خاطرنشان کرد: در این راستا دولت نیز با ارائه راهکارهای قابل توجه درصدد کاهش مشکلات این قشر زحمتکش است تا تمامی حق و حقوق آنان را به درستی احقاق کند چون یکی از اقشار مهم در توسعه و شکوفایی اقتصادی همین کارگران هستند. استاندار خراسان شمالی تدوین 22 آئین نامه برای صیانت از نیروی کار، کاهش 15 روزه رسیدگی به شکایات کارگران و تعیین تکلیف قراردادهای موقت پس از 30 سال مهمترین عملکرد دولت تدبیر و امید در حمایت از کارگران اعلام کرد و هر آنچه که در توان داشته باشیم برای حمایت از این اقشار بی ریا انجام خواهیم داد.

شجاعی اظهارداشت: در این استان نیز با انسجام و هم افزایی بین تمام اجزای حاکمیت، همواره سعی بر حمایت از کارگران شده تا چرخه تولید با قدرت و قوت بیشتری بچرخد. نماینده عالی دولت در استان خراسان شمالی با تبریک فرارسیدن هفته کار و کارگر را به تمام کارگران با عزت و پرتلاش استان خراسان شمالی و خانواده های آنان و آرزوی صحت و سلامت برای سلامتی همگان براز امیدواری کرد تا در سال جاری با کار و تلاش مضاعف بر افتخارات ایران عزیز بیفزاییم و گام های بزرگ و عملیاتی برای تحقق کامل شعار سال که از سوی رهبر معظم انقلاب به سال «تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها» نامگذاری شده است، برداریم.

هفته کار و کارگر در ایران از پنجم اردیبهشت ماه آغاز می‌شود و تا یازدهم همین ماه ادامه دارد.

در استان خراسان شمالی بیش از 84 هزار و 900 نفر کارگر از مزایای بیمه برخوردار هستند.

*س_برچسب‌ها_س*