دوشنبه 16 مهر 1403

نماز جمعه در خراسان شمالی با وضعیت قرمز کرونایی اقامه نمی شود

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نماز جمعه در خراسان شمالی با وضعیت قرمز کرونایی اقامه نمی شود

بجنورد - ایرنا - مسوول شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه خراسان شمالی گفت: طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا، نمازجمعه هفته جاری (جمعه) سوم اردیبهشت در هیچ یک از شهرهای استان اقامه نمی شود.

حجت الاسلام نعمت الله آزموده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در شرایط فعلی طبق اعلام سامانه ماسک وابسته به وزارت بهداشت و درمان تمام شهرهای این استان در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارد و اقامه نماز جمعه نیز طبق مصوبه ستاد استانی و ملی کرونا و با تایید نماینده ولی فقیه در استان برای حفظ سلامت نمازگزاران برگزار نخواهد شد.

وی اضافه کرد: در صورت تغییر وضعیت رنگ بندی کرونایی در هفته های آینده با صدور مجوز ستاد ملی و استانی مقابله با کرونا، اقامه نماز جمعه در شهرهای استان از سر گرفته می شود و پیش از آن نیز اطلاع رسانی به نمازگزاران جمعه انجام خواهد شد. وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر نماز جمعه در 16نقطه شهری استان خراسان شمالی برگزار می شود و به طور میانگین حدود 12 هزار نمازگزار در این آیین عبادی و سیاسی شرکت می کنند. برای دومین هفته متوالی به دلیل قرارگیری هفت شهرستان استان خراسان شمالی در وضعیت قرمز و یک شهرستان راز و جرگلان در وضعیت نارنجی کرونایی، نماز عبادی و سیاسی جمعه اقامه نمی شود. براساس این آمار هم اکنون 451 بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان های استان خراسان شمالی بستری هستند که 88 بیمار در 24 ساعت گذشته به جمع این بیماران اضافه شدند و در همین مدت نیز2 نفر از بیماران کووید19 براثر این بیماری جان خود را از دست دادند. آمارهای رسمی نشان می دهد که در حدود 13 ماه اخیر که استان خراسان شمالی شیوع ویروس کرونا را پشت سر می گذارد بیش از یک هزار بیمار مبتلا به کووید 19 در بیمارستان های این خطه شمالشرق کشور جان خود را از دست دادند که بیش از 30 نفر از این افراد در فروردین ماه سال جاری جان باختند.

استان خراسان شمالی با 863 هزار نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است.

*س_برچسب‌ها_س*