دوشنبه 16 مهر 1403

نماینده مجلس: توسعه شبکه راه‌های ارتباطی در استان زنجان متوازن نیست

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نماینده مجلس: توسعه شبکه راه‌های ارتباطی در استان زنجان متوازن نیست

زنجان - ایرنا - نماینده مردم خدابنده در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه شبکه راه‌های ارتباطی در مناطق و محورهای مختلف استان زنجان متوازن نیست و جبران این کاستی نیازمند توجه جدی است.

سید البرز حسینی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه توسعه شبکه راه‌های استان همچون اتوبان زنجان - قزوین و زنجان - تبریز به طور عمده در امتداد طولی استان شکل گرفته است، افزود: این در حالی است که ما در امتداد عرض استان (جنوب به شمال) چندان راه‌های مناسبی نداریم.

وی به پروژه 2 بانده کردن راه ارتباطی سلطانیه - خدابنده - کبودرآهنگ اشاره کرد و اظهار داشت: این پروژه در پنج قطعه، در دست اجرا است.

عضو و سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی به حجم تردد و میزان بالای سفرهای انجام شده از طریق استان همدان به سمت مرکز و دیگر مناطق کشور اشاره کرد و گفت: با توسعه محورهای ارتباطی در عرض استان زنجان از جمله راه ارتباطی سلطانیه - خدابنده - کبودرآهنگ می‌توان بخش قابل توجهی از این ترددها را به سمت استان زنجان سوق داد.

حسینی با بیان اینکه باید برای توسعه شبکه راه های ارتباطی استان بر پایه طرح آمایش، فکر عاجلی شود، اظهار داشت: در خصوص نگهداری راه های ارتباطی نیز لازم است اعتبارات مناسبی برای این موضوع اختصاص داده شود.

به گزارش ایرنا، در زمان حاضر استان زنجان پنج هزارو 840 کیلومتر راه ارتباطی دارد که از این مقدار، 200 کیلومتر آزاد راه، 113 کیلومتر بزرگراه، 342 کیلومتر راه اصلی و 974 کیلومتر راه فرعی است.

*س_برچسب‌ها_س*