پنج‌شنبه 19 مهر 1403

نماینده ولی فقیه در لرستان: افتتاح روزانه طرح‌ها در کشور نشان از تلاش دولتمردان دارد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نماینده ولی فقیه در لرستان: افتتاح روزانه طرح‌ها در کشور نشان از تلاش دولتمردان دارد

خرم‌آباد - ایرنا - نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: به صورت روزانه طرح‌هایی در سراسر کشور افتتاح می‌شود که نشان می‌دهد دولتمردان در حال خدمت‌رسانی هستند و این خدمات شگفت انگیز جمهوری اسلامی قابل تقدیر است.

به گزارش ایرنا حجت الاسلام والمسلمین سید احمد رضا شاهرخی روز یکشنبه در دیدار با استاندار و جمعی از معاونان استانداری لرستان با بیان اینکه در جمهوری اسلامی زندگی همیشه در حال حرکت است اظهار داشت: با توجه به اینکه در ماههای پایانی دولت هستیم هفته دولت امسال در واقع هفته ارزیابی عملکرد یکساله است.

وی با تاکید بر اینکه در یکسال باقی مانده دولت طرح ها و مسائل مهم استان اولویت بندی و پیگیری شود اظهار داشت: در حال حاضر مساله اصلی کشور بحث اقتصاد و فرهنگ است.

وی گفت: تولید؛ کلید اشتغال و رونق اقتصادی است و در حالیکه برخی طبقات ضعیف جامعه دارای مشکلاتی هستند راه علاج آن تولید می باشد که با برنامه و عمل جهادی می توان قفل اشتغال کشور را باز کرد.

نماینده ولی فقیه در لرستان و امام جمعه خرم آباد گفت: می توان با درآمد حاصل از نفت فعالیت های اقتصادی بخش های دیگر اقتصاد را به تحرک وادار کرد و در لرستان که ظرفیت های بسیار خوبی از جمله مسکن، کشاورزی و استفاده از نیروهای جوان برای جهش تولید و باز کردن قفل اشتغال وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی افزود: در یکسال باقی مانده دولت می توان با یک تیم توانا؛ چابک و نیروهای جدید اقدامات بسیار خوبی انجام داده شود البته تمام افرادی که در این زمینه ورود پیدا می کنند رزمندگان جنگ اقتصادی هستند چراکه در حال حاضر درگیر جنگ اقتصادی به فرماندهی رییس خزانه داری آمریکا هستیم.

وی تصریح کرد: نگاه ویژه به بنگاههای اقتصادی کوچک و متوسط به عنوان رکن اصلی اقتصاد مقاومتی می تواند سبب تحرک و تحول در اقتصاد کشور و لرستان شود و با توجه به شعار جهش تولید سال 99؛ نیروی انسانی جوان و تحصیلکرده، سرمایه، فناوری و مدیریت اقتصادی ازجمله مهمترین مولفه های نامگذاری سالهای اخیر به عنوان جهش و رونق تولید است.

وی اظهار داشت: در مدیریت اقتصادی باید با دقت، حساسیت و برنامه ریزی بیشتری پیش رفت تا بتوان مشکلات و موانع جهش تولید را کاهش داد و برای تامین عدالت اجتماعی و ریشه کن کردن فقر در استان باید مدیریت اقتصادی را به گونه ای طراحی کنیم که مردم در اشتغال رونق تولید احساس رضایت داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی ادامه داد: همچنین در مسایل فرهنگی مورد تهاجم دشمنان هستیم چراکه می دانند عملیات نظامی برای آنها خسارت زیادی دارد برهمین اساس با تهاجم فرهنگی بر ذهن و افکار جوانان کشور تاثیر می گذارند.

وی تصریح کرد: در همین راستا دستگاههای فرهنگی همچون سازمان تبلیغات اسلامی، آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، دانشگاهها و صدا و سیما با حساسیت بیشتری برنامه های دشمنان را رصد و تاثیر گذاری مثبت خود را عملی کنند.

نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: با توجه به اهمیت پیشگیری و مقابله با آسیب های اجتماعی؛ باید دستگاه های فرهنگی استان با همکاری نخبگان، جامعه شناسان، روانشناسان باید علت آسیب برخی دستگاهها را ریشه یابی و برای آن راه حل پیدا کنند.

حجت الاسلام والمسلمین شاهرخی گفت: متاسفانه شورای فرهنگ عمومی در لرستان شورایی نیست که بتواند معضلات اجتماعی را حل کند چرا که نگاه اداری به این موضوع وجود دارد بنابراین نمی تواند مشکلات را به صورت پژوهشی و تحقیقی حل کند از این رو باید از ظرفیت نخبگان استفاده کند.

وی همچنین با اشاره به اهمیت حجاب گفت: باید از این مسئله به عنوان امری شرعی و قانونی در دستگاههای دولتی حمایت و مراقبت کرد و همچنین رعایت موازین دینی و ظواهر مذهبی در دستگاهها دولتی باید دیده شود.

وی همچنین تصریح کرد: مردم از تبعیض و تفاوت های بدون ملاک در انتصابات و استخدام ها در بعضی از ادارات استان بسیار ناراحت هستند لذا شایسته است با این موضوع به صورت ویژه برخورد شود.

هفته دولت به مناسبت شهادت شهیدان رجایی و باهنر از دوم شهریور ماه آغاز می شود.

*س_برچسب‌ها_س*