پنج‌شنبه 12 مهر 1403

نهضت فکری و فرهنگی امام تاثیرعمیقی بر ساختار ایران گذاشت

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
نهضت فکری و فرهنگی امام تاثیرعمیقی بر ساختار ایران گذاشت

کرج - ایرنا - فرمانده سپاه ناحیه امام رضا (ع) شهرستان فردیس گفت: نهضت فکری فرهنگی 15 خرداد به رهبری امام خمینی (ره) تاثیرات عمیق و شگرفی بر ساختار سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ایران گذاشت و نتایج سازنده و مطلوبی داشت.

سرهنگ احسان علیزاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اگر بخواهیم تاریخ انقلاب اسلامی را ورق بزنیم و به روزها و سال های پیش از بهمن 57 برگردیم باید به 15 خرداد سال 42 رجوع کنیم، همان روزهایی که بسترهای پیروزی انقلاب اسلامی با شهادت تعداد بسیاری از هموطنان ما فراهم شد.

وی با اشاره به اینکه قیام 15 خرداد جنبشی ماندگار و اثرگذار در تاریخ نقلاب اسلامی است، اظهار داشت: قیام 15 خرداد جوششی از طرف مردم بود برای درهم کوبیدن رژیم سلطنتی هرچند به سرعت نتیجه قطعی نداد اما آثار بسیاری برجای گذاشت.

علیزاده افزود: بی شک نامگذاری 15 خرداد به نام یوم الله به عنوان نقطه عطف انقلاب اسلامی در تاریخ ماندگار خواهد شد یاد و خاطره مردان و زنانی که با خون خود زمینه ساز قیام تاریخی انقلاب اسلامی شدندرا گرامی می داریم.

فرمانده سپاه ناحیه امام رضا (ع) فردیس گفت: امام خمینی (ره) با دمیدن روح خودباوری و نفی از خودبیگانگی زمینه های بازگشت به خویشتن را در میان قشر جوان و روشنفکر دانشگاهی فراهم ساخت و باعث رویکرد نیروهای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی کشور به سوی مذهب شد.

فرمانده سپاه شهرستان فردیس گفت: نهضت فکری فرهنگی 15 خرداد به رهبری امام خمینی (ره) تاثیرات عمیق و شگرفی بر ساختار سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ایران گذاشت و نتایج پیامدهای سازنده و مطلوبی را به بار آورد در واقع آماده سازی شرایط و زمینه های لازم و نیروهای انقلاب اسلامی را در دامن خود پرورش داد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*