سه‌شنبه 24 مهر 1403

نوار غزه

نوار غزه

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: گروهی از حامیان فلسطین، تجمع انتخاباتی نیکی هیلی در حمایت از نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه را بهم ریختند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی برای بررسی اوضاع غزه با حضور وزیر امور خارجه کشورمان در جده آغاز شد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزیر امور خارجه، مسئله فلسطین را مسئله محوری جهان اسلام دانست و بر ضرورت تلاش موثرتر سازمان همکاری برای پایان دادن هر چه سریعتر به جنگ غزه تاکید کرد.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

وزیر خارجه ایران که به عربستان سفر کرده است با همتای سعودی خود دیدار کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: وزیر خارجه ایران در بدو ورود به جده، با همتای سعودی خود درباره تحولات نوار غزه رایزنی کرد.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

وزیر خارجه ایران در بدو ورود به جده، با همتای سعودی خود درباره تحولات نوار غزه رایزنی کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: خبرنگار نشریه نیویورکر نوشت: بایدن امیدوار است به معاملات بزرگتر و دست نیافتنی‌تری از لحاظ «متقاعد کردن اسرائیلی‌ها برای پذیرش تشکیل یک کشور فلسطینی در ازای عادی‌سازی روابط با عربستان سعودی که بسیاری از اسرائیلی‌ها آن را گامی حیاتی به سوی امنیت بلندمدت تلقی می‌کنند، دست یابد.»

وب‌گاه عصر ایران

40 پرسنل نظامی بلژیک وظیفه تخلیه مواد غذایی و کالاهای بهداشتی از آسمان نوار غزه طی روزهای آینده را بر عهده گرفته‌اند./ عکس: کمک های هوایی آمریکا به نوار غزه

وب‌گاه عصر ایران

ارتش اسرائیل روز گذشته چند روز پس از کشتار خیابان الرشید که منجر به کشته و زخمی شدن صدها نفر در میان فلسطینی‌هایی شد که برای دریافت کمک در صف ایستاده بودند، اعلامیه‌هایی با استناد به قرآن و سنت برای مردم نوار غزه پرتاب کرد.

وب‌گاه عصر ایران

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر معروف جهان عرب در تحلیلی با اشاره به صلابت مقاومت فلسطین در مذاکرات قاهره درخصوص دستیابی به توافقی برای برقراری آتش بس در نوار غزه و تبادل اسیران با رژیم صهیونیستی، به دلایل تلاش دولت بایدن و تل آویو برای دستیابی به این توافق قبل از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان پرداخت.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: پادشاه اردن ضمن هشدار درباره پیامدهای عدم امنیت غذایی در غزه، بر لزوم تداوم تمامی تلاش‌ها برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به این باریکه تاکید کرد.

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: دومین نشست اضطراری شورای وزیران خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به درخواست ایران و تعداد دیگری از کشورهای عضو به منظور بحث درباره توقف تجاوزات مستمر اسرائیل علیه مردم غزه، بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه) در دفتر دبیرخانه مرکزی این سازمان در جده برگزار می‌شود.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

چیزی که اکنون حماس می‌خواهد یک تعهد و ضمانت الزام آور از صهیونیست‌ها و آمریکایی‌ها درباره چنین اهدافی است اما آنها با این تعهد و ضمانت مخالف هستند. در حالی که 2 طرف بر این مواضع خود پافشاری می‌کنند میانجیگران مصری و قطری با نظارت آمریکا برای ایجاد ساختارهای دیگری تلاش می‌کنند.

وب‌گاه دنیای اقتصاد

شبکه عبری زبان «کان11» گزارش داد میانجی‌ها به جنبش حماس پیشنهاد دادند تعداد اندکی از اسرای صهیونیست بازداشت شده توسط گروه‌های مقاومت در نوار غزه را در مقابل آتش‌بسی چند روزه آزاد کنند تا «حماس جدیت خود را در آزاد کردن اسیران نشان دهد».

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: تلویزیون اسرائیل خبر داد میانجی‌ها به جنبش حماس پیشنهاد دادند تعداد اندکی از اسرای اسرائیل بازداشت شده توسط گروه‌های مقاومت در نوار غزه را در مقابل آتش‌بسی چند روزه آزاد کند.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از بهره‌برداری از فاز یک پایانه شرق در خردادماه سال آینده خبر داد.