سه‌شنبه 1 خرداد 1403

نژاد پرستی

نژاد پرستی

وب‌گاه عصر ایران

یک روز در مرز درگیری ایجاد می‌کند و مرزبانانمان را می‌کشد، یک روز به بهانه خشکسالی حقابه ما را نمی‌دهد و استان سیستان و بلوچستان را در آستانه فاجعه زیست محیطی قرار می‌دهد و یک روز هم با مانورهای غیررسمی از زبان عناصر دست‌آموز خود، ما را به تسخیر مشهد و تهران تهدید می‌کند. در مورد حقابه هیرمند هم که بعد از چند روز سروصداها خوابید و بر گذشته‌ها صلوات!

وب‌گاه دنیای اقتصاد

جمهوری اسلامی نوشت: کشور افغانستان اکنون در اشغال گروهی است که با رژیم صهیونیستی روابط پنهانی دارد. اگر امروز به جای حمایت از مردم افغانستان به فرصت سوزی ادامه دهیم، به زودی همسایه اسرائیل دوم خواهیم بود!

وب‌گاه اقتصاد نیوز

اقتصادنیوز: جمهوری اسلامی در یادداشتی به بررسی طالبان در دو سال اخیر پرداخت.

وب‌گاه عصر ایران

در پاسخ به مقاله «ایرانیان، نژاد‌پرست نیستند» که به تازگی در عصر ایران منتشر شده عبدالنبی قیم پژوهش‌گر و فرهنگ‌نویس نقدی نوشته و دلایلی آورده تا این گزاره را ثابت کند که "در ایران نژاد‌پرستی هست، بد جوری هم هست!"

وب‌گاه عصر ایران

دیشب در بازی رئال مادرید و رایووایه‌کانو، همه بازیکنان رئال مادرید پیش از آغاز بازی با پیراهن شماره 20 (پیراهن وینیسیوس) وارد زمین شدند و پشت پیراهن‌هایشان نیز نام وینیسیوس درج شده بود.

وب‌گاه فرارو

پس از توهین های نژادپرستانه به وینیسیوس جونیور در بازی مقابل والنسیا، مجسمه مسیح در برزیل در حمایت از این بازیکن و همه کسانی که از نژادپرستی رنج می برند، به مدت یک ساعت خاموش شد.

وب‌گاه عرشه آنلاین

پس از توهین های نژادپرستانه به وینیسیوس جونیور در بازی مقابل والنسیا، مجسمه مسیح در برزیل در حمایت از این بازیکن و همه کسانی که از نژادپرستی رنج می برند، به مدت یک ساعت خاموش شد.

وب‌گاه عصر ایران

عرق و تعصب قومی (اتنوسنتریزم) شاید آن چیزی است که از سوی منتقدان پر سر و صدای داخلی به نژاد پرستی تعبیر شده است. عرق و تعصب قومی در ایران هست و نمی‌توان نادیده اش گرفت. البته آسیبهایی نیز به دنبال دارد و اصولا بیشتر ممالکی که سابقه حیات طولانی تاریخی دارند و مرزهایشان قراردادی به وجود نیامده از آن بی نصیبی نیستند.

وب‌گاه خبر آنلاین

وینیسیوس جونیور، ستاره رئال مادرید، بار دیگر هدف شعارهای توهین آمیز و نژادپرستانه قرار گرفت. این بار در مستایا ورزشگاه خانگی والنسیا. وینی بعد از بازی ادعا کرد که اتفاقات نژاد پرستی در لالیگا طبیعی است.

وب‌گاه ورزش سه

وینیسیوس جونیور، ساعتی پس از بازی با والنسیا از بی تفاوتی لالیگا نسبت به نژادپرستی انتقاد کرد.

وب‌گاه عصر ایران

این نامه را یکی از ایرانیان مقیم کانادا خطاب به کمال قلیچدار اوغلو، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری ترکیه نوشته و برای انتشار به ما فرستاده است که بدون پیشداروی درباره متن و محتوا، عیناً منتشر می شود.

خبرگزاری خبرنگاران جوان

سفیر آفریقای جنوبی در ایران گفت: یکی از دغدغه‌های آفریقای جنوبی حمایت از مواضع بسیار قوی و مبارزات علیه ظلم مردم فلسطین است.

وب‌گاه مشرق نیوز

شورای ائتلاف نیروهای انقلاب به مناسبت شهادت خضر عدنان از فرماندهان جنبش جهاد اسلامی بیانیه‌ای را صادر کرد.

خبرگزاری دانشجو

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجو، رسانه ای که خود را به دروغ نماینده بازتاب جامعه مدنی ایران می‌داند در بازنشر محتوا اصول ابتدایی حقوق بشر یعنی رعایت تساوی شهروندی دربرابر قانون را لحاظ نمی‌کند و با ترویج خوی نژاد پرستی بر موضوع برتری قومیتی دامن می‌زند. در حالی این رسانه ضمن دوگانه سازی های کاذب از ملی گرایی و اسلام گرایی خود را حامی حقوق بشر می‌داند که عملا با انتشار این پست می‌گوید:...

وب‌گاه فرارو

پس از آنکه ایمیلی با محتوای نژاد پرستی کریستوف گالتیه نسبت به سیاه پوستان و مسلمانان منتشر شد، فشارها روی این سرمربی 56 ساله افزایش پیدا کرده و گویا حال، خانواده او به همراه خودش تهدید به مرگ شده‌اند.