پنج‌شنبه 19 مهر 1403

نگین گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در انتظار تحقق وعده ها / مشکلات آنتن دهی حل می شود؟

خبرگزاری دانا مشاهده در مرجع
نگین گردشگری کهگیلویه و بویراحمد در انتظار تحقق وعده ها / مشکلات آنتن دهی حل می شود؟

کوه گل سی سخت به عنوان نگین گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد از داشتن دکل مخابراتی و اینترنت رنج می برد و همچنان در انتظار تحقق وعده هاست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس کوه گل سی سخت در مرکز شهرستان دنا به عنوان نگین گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد شناخته شده که در فصول مختلف سال میزبان گردشگران زیادی از داخل و خارج از کشور است.

کوه گل منطقه شناخته شده برای کوهنوردان کوه پیمایان و گردشگران و همچنین نقطه ثقل صنعت توریسم در کهگیلویه و بویراحمد است.

این منطقه گردشگری به مدت سه سال به دلیل وقوع کرونا بر روی گردشگران بسته بود تا اینکه در سال 1401 و به همت شرکت تعاونی گردشگری برف و آفتاب که بزرگترین تعاونی مردمی در کشور است بازگشایی شد.

هرچند در این مدت کوتاه از بازگشایی، کوه گل گردشگران زیادی را پذیرا بوده است اما نبود زیرساخت ها و امکانات اولیه از قبیل اینترنت، آنتن دهی تلفن همراه و برق ثابت مشکلاتی را برای گردشگران به وجود آورده است.

غرفه های موجود در منطقه کوه گل که از انسجام خوبی برخوردار هستند متاسفانه تاکنون راه اندازی نشده اند چرا که دستگاه کارتخوان به دلیل نبود اینترنت وجود ندارد و غرفه داران را با مشکلاتی مواجه کرده است.

همچنین نبود آنتن تلفن همراه جهت تماس های اضطراری با اورژانس و دستگاههای خدمات رسان در صورت وقوع حوادث احتمالی مشکلاتی را برای خیل عظیم گردشگران این منطقه به وجود آورده.

نبود برق پایدار با وجود فاصله کمتر از یک کیلومتر تا آخرین پایه برق، از دیگر مشکلات این منطقه است.

در حال حاضر مسئولان شهرستانی و استانی وعده هایی در خصوص تامین دکل مخابراتی جهت تقویت آنتن تلفن همراه و اینترنت داده‌اند که تاکنون محقق نشده است.

تهیه دکل مخابراتی که خواسته بیش از 3 هزار نفر از اعضای ثابت شرکت تعاونی گردشگری برف و آفتاب هست در پیچ و خم وعده ها و بروکراسی اداری گیر کرده است، تا آنگونه که شایسته و بایسته این منطقه بکر و توریستی استان است نتواند به خوبی خدماتی را به گردشگران ارائه دهد.

انتهای پیام /