دوشنبه 23 مهر 1403

هرگونه راه‌حل بدون مشارکت مردم فلسطین شکست می‌خورد

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هرگونه راه‌حل بدون مشارکت مردم فلسطین شکست می‌خورد

مسکو - ایرنا - مدیر مرکز مشارکت تمدن‌های دانشگاه روابط بین‌الملل مسکو وابسته به وزارت خارجه روسیه معتقد است که هر گونه راه‌حل برای مساله فلسطین بدون مشارکت مردم این سرزمین به شکست می‌انجامد.

پروفسور «ونیامین پوپوف» روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در مسکو با بیان این مطلب افزود: مردم فلسطین هیچگاه اجازه نخواهند داد برخی قدرت‌ها به نسخه پیچی برای حل مساله فلسطین بپردازند.

پوپوف که چندین سال سفیر روسیه در سازمان همکاری اسلامی بوده است، معتقد است که شرایط کنونی فلسطین بر اثر تفرقه کشورهای اسلامی بوجود آمده است که نتوانستند حمایت موثر از مردم فلسطین در عرصه بین‌المللی داشته باشند.

معامله قرن تحقق نمی‌یابد

این کارشناس امور خاورمیانه و کشورهای اسلامی معتقد است که ملت فلسطین هیچگاه با غصب سرزمین های خود در کرانه باختری رود اردن با اجرای معامله قرن را نخواهد پذیرفت.

وی افزود: معامله قرن طرحی است که ترامپ برای کسب حمایت اسراییل و لابی یهودی در آمریکا برای تضمین پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در پاییز آینده ارائه کرده است.

مدیر مرکز مشارکت تمدن‌های دانشگاه روابط بین‌الملل مسکو، معامله قرن را طرح تحمیلی خارجی خواند که هیچ امکانی برای تحقق آن وجود ندارد.

پوپوف گفت: دوستان فلسطین ازجمله ایران و روسیه نیز با این طرح مقابله می کنند و اجازه نخواهند داد تا سرزمین‌های فلسطین بیشتر از این غصب شود.

دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا هشتم بهمن ماه سال 98 (بیست و هشتم ژانویه) در حضور بنیامین نتانیاهو"نخست وزیر رژیم صهیونیستی از طرح ادعایی خود موسوم به معامله قرن رونمایی کرد؛ طرحی که هدف از آن حذف مسئله فلسطین است و مخالفت همه گروه های فلسطینیی را به همراه داشته است.

روز جهانی قدس مساله فلسطین را احیا کرد

پوپوف معتقد است که روز جهانی قدس که از سوی امام خمینی (ره) رهبر کبیر انقلاب اسلامی تعیین شد امکان به فراموش سپردن مساله فلسطین را ازبین برده و آن را احیا کرد.

مدیر مرکز مشارکت تمدن‌های دانشگاه روابط بین‌الملل مسکو، گفت: امروز مساله فلسطین دوباره در دستور کار جامعه جهانی قرار دارد و اکثر مردم جهان از حل و فصل عادلانه مساله فلسطین حمایت می کنند.

کارشناس روس گفت: امسال نیز که مساله شیوع کرونا برای مردم جهان مشکل آفرین شده است روز قدس در فضای مجازی برگزار می شود و باید از امکانات موجود برای ادامه حمایت و همبستگی با مردم فلسطین استفاده کرد.

*س_برچسب‌ها_س* *س_پرونده خبری_س*