دوشنبه 2 مهر 1403

هزینه سنگین «حملات اسرائیل به لبنان» برای آمریکا / در ذهن شاهین‌های اسرائیلی چه می‌گذرد؟

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
هزینه سنگین «حملات اسرائیل به لبنان» برای آمریکا / در ذهن شاهین‌های اسرائیلی چه می‌گذرد؟

ماهیت رویارویی که اسرائیل در 11 ماه گذشته در غزه به راه انداخته، بیش از 40 هزار ساکن از جمله بیش از 11 هزار کودک را کشته و نزدیک به 100 هزار نفر دیگر را زخمی کرده و بخش عمده‌ای از زیرساخت‌های مورد نیاز برای زندگی روزمره را تخریب کرده است.

به گزارش اقتصادنیوز، انفجار پیجرها و واکی تاکی از راه دور، نسخه مخفیانه‌تری از پروژه خرابکارانه اسرائیل است. یکی از ویژگی‌های کمپین‌های اسرائیل بی‌توجهی این بازیگر به جان غیرنظامیان بی‌گناه است. قرار دادن مواد منفجره در هزاران دستگاه ارتباطی بی‌ضرر، زمانی که منفجر می‌شد، مسلماً بسیاری از مردم در سراسر لبنان را معلول کرد، از جمله افرادی که حتی اعضای حزب‌الله هم نیستند. بمب‌گذاری‌های پیجر، علاوه بر کشته شدن ده‌ها نفر، مراکز مراقبت‌های بهداشتی را با دو هزار و 800 زخمی تحت تأثیر قرار داد که بسیاری از آنها چشم‌ها یا انگشتان خود را از دست دادند یا زخم‌های شدید دیگری متحمل شدند. در میان کشته شدگان یک دختر 8 ساله و یک پسر 11 ساله و چهار کارمند بهداشت و درمان دیده می شود. انفجار واکی تاکی نیز 20 نفر دیگر را شهید و 450 نفر را زخمی کرد.

به نوشته ریسپانسیبل استیت کرفت، ماهیت رویارویی که اسرائیل در 11 ماه گذشته در غزه به راه انداخته، بیش از 40 هزار ساکن از جمله بیش از 11 هزار کودک را کشته و نزدیک به 100 هزار نفر دیگر را زخمی کرده و بخش عمده‌ای از زیرساخت‌های مورد نیاز برای زندگی روزمره را تخریب کرده است. یکی دیگر از پیامدهای توسل اسرائیل به نیروی مرگبار تشدید و تصاعد تنش‌هاست. افزایش بحران در غزه مشهود است؛ در کرانه باختری نیز تل آویو نسخه مشابهی را اجرایی می‌کند؛ جایی که حملات تلافی جویانه تل آویو تعداد زیادی از کودکان و سایر غیرنظامیان بی‌گناه را قربانی کرده است. در طول مرزهای اسرائیل (سرزمین های اشغالی) و لبنان که طی سال گذشته شاهد تبادل آتش بین اسرائیل و حزب‌الله بوده است، تل‌آویو پنج برابر بیش از حزب‌الله دست به حمله زده؛ حملاتی که قربانیان اصلی‌اش غیرنظامیان هستند. اکنون وسایل ارتباطی در حال انفجار، با توجه به وسعت و گستره جغرافیایی تلفات حاصل از آن، زمینه ساز تشدید تنش‌ها با اسرائیل شده است. با این همه انفجار پیجرها انگاری اسرائیل را قانع نکرد، یک روز بعد شاهد انفجار واکی تاکی بودیم، پس از آن اسرائیل مرگبارترین حمله هوایی خود از زمان آغاز دور کنونی درگیری‌ها در اکتبر گذشته را علیه بیروت انجام داد.

مشروح این گزارش را در اقتصادنیوز با تیتر «زوایای پنهان پاتک حزب‌الله به تک اسرائیل / صبر آمریکا به سر می‌آید؟» بخوانید.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.