دوشنبه 16 مهر 1403

هشت بیمار کووید 19 در 24 ساعت گذشته در خراسان شمالی جان باختند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هشت بیمار کووید 19 در 24 ساعت گذشته در خراسان شمالی جان باختند

بجنورد - ایرنا - رییس دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی اعلام کرد: در 24 ساعت گذشته هشت بیمار مبتلا به کووید 19 در بیمارستان های این استان جان باختند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان خراسان شمالی، دکتر سیداحمد هاشمی افزود: درهمین مدت 117 بیمار جدید با نتایج قطعی بیماری کووید 19 در بیمارستان های این استان بستری شدند. به گفته وی هم اکنون 419 بیمار مبتلا به کووید 19 در بیمارستانهای استان بستری هستند.

وی اظهار داشت: شرایط بحرانی را در استان تجربه می کنیم و تعداد موارد بستری و فوتی رو به افزایش است و هم اکنون خراسان شمالی جزو هفت استان کشور با شیب تند افزایش تعداد موارد بستری است.

هاشمی ضمن تاکید بر زدن ماسک و دوری از تجمعات گفت: بیشتر مبتلایان افرادی هستند که در مراسم های عروسی و عزا، دورهمی های خانوادگی شرکت کرده اند و یا در تعطیلات به سفر رفته اند و هم اکنون عموم موارد ابتلا بصورت خانوادگی است.

آمارهای رسمی نشان می دهد که در حدود 14 ماه اخیر که استان خراسان شمالی شیوع ویروس کرونا را پشت سر می گذارد بیش از یک هزار 165 بیمار مبتلا به کووید 19 در بیمارستان های این خطه شمال شرق کشور جان خود را از دست دادند.

*س_برچسب‌ها_س*