جمعه 13 مهر 1403

هشت روستای مینودشت صاحب سند توسعه شدند

خبرگزاری ایرنا مشاهده در مرجع
هشت روستای مینودشت صاحب سند توسعه شدند

گنبدکاووس - ایرنا - توسعه اقتصادی و اشتغال‌زایی در مناطق روستایی از جمله راهبردهای دولت تدبیر و امید برای ایجاد منابع درآمدی و اشتغال پایدار و جلوگیری از مهاجرت روستاییان است که مطابق این راهبرد، سند توسعه اقتصادی و اشغال‌زایی هشت روستای کمتر توسعه‌یافته مینودشت برای افق 1404 تدوین شد.

مطابق این سند هشت روستای چمانی بالا، ترسه، تاتشته، تخت، بازگیر، امام عبدالله، محمدآباد و بلم جرک تا سال 1404 هر کدام شاهد اجرای 15 فعالیت در قالب 30 پروژه اقتصادی یا تولیدی در مقیاس کوچک و متوسط و متناسب با ظرفیت و پتانسل موجود هر روستا خواهند بود.

همچنین برای اجرای طرح‌های اقتصادی و اشتغال‌زا در این روستاها باید از منابع اعتباری و تسهیلاتی کارگروه اشتغال مینودشت و یا جذب سرمایه بخش خصوصی اقدام کرد و اجرای هر طرح از این طرح ها حداقل باید برای یک تا سه نفر فرصت شغلی ایجاد کند.

به گفته فرماندار مینودشت، تدوین سند توسعه اقتصادی و اشتغالزایی برای این روستاها به منزله نادیده گرفتن ظرفیت‌ها و پتانسل‌های توسعه‌ای و اشتغالزایی دیگر روستاها نیست و همه روستاها می‌توانند با همفکری کارشناسان برای خود سند مشابه تدوین کنند.

سیدرضا طباطبایی افزود: مینودشت ظرفیت زیادی در بخش‌های مختلف از جمله حوزه گردشگری و کشاورزی دارد که توجه به این ظرفیت‌ها می‌تواند زمینه توسعه، ایجاد درآمد و اشتغال این شهرستان کمتر توسعه یافته را فراهم کند.

طباطبایی جذب سرمایه‌گذار در عرصه‌های مختلف کشاورزی، صنعتی و گردشگری را از اولویت‌های نخست مینودشت برای توسعه نام برد و گفت: هم اکنون فاز دوم شهرک صنعتی این شهرستان به مساحت 12 هکتار آماده جذب سرمایه‌گذار است.

مینودشت با افزون بر 80 هزار نفر جمعیت درحاشیه جاده بین المللی شمال - مشهد قرار دارد و از مواهب و منابع طبیعی خدادادی زیادی مانند جنگل‌های هیرکانی، آبشارها، چشم اندازهای زیبا، مناطق مرتفع کوهستانی و روستاهای جنگلی به همراه ظرفیت‌های بالقوه درحوزه کشاورزی، صنعت و صنایع دستی برخوردار است.

*س_برچسب‌ها_س*