جمعه 15 تیر 1403

هشدارها در اسرائیل بالا گرفت / در صورت جنگ گسترده با حزب‌الله، ایران وارد عمل خواهد شد

وب‌گاه دنیای اقتصاد مشاهده در مرجع
هشدارها در اسرائیل بالا گرفت / در صورت جنگ گسترده با حزب‌الله، ایران وارد عمل خواهد شد

مقام صهیونیست از احیای نیروی انسانی و قدرت جنبش حماس در نوار غزه خبر داد و افزود: حماس مثل دوران پیش از جنگ، ده ها هزار نیروی رزمی دارد و جوانان، جایگزین (رزمندگان شهید حماس) شده‌اند.

ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی گفت: ما نبرد در نوار غزه را باخته‌ایم و نتیجه جنگ گسترده با حزب‌الله لبنان، شکستی راهبردی برای تل آویو و ورود به جنگی منطقه ای با مشارکت ایران خواهد بود.

«اسحاق بریک» در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی صهیونیستی «کان» اظهارات مقامات کابینه حاکم رژیم صهیونیستی درباره جنگ تا نابودی جنبش حماس را شعاری دانست و افزود: باوجود نابود شدن زیرساخت های شهری نوار غزه، تونل های جنبش حماس در حدود 9 ماه جنگ علیه این منطقه از بین نرفته اند.

این مقام صهیونیست از احیای نیروی انسانی و قدرت جنبش حماس در نوار غزه خبر داد و افزود: حماس مثل دوران پیش از جنگ، ده ها هزار نیروی رزمی دارد و جوانان، جایگزین (رزمندگان شهید حماس) شده‌اند.

خبر مرتبط ادعای جنجالی روزنامه آلمانی / زمان حمله زمینی اسرائیل به لبنان مشخص شد؟

روزنامه آلمانی بیلد ادعا کرد که اسرائیل ممکن است در هفته سوم یا چهارم جولای حملات زمینی علیه لبنان انجام دهد.

بریک، اظهارات «دانیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی درباره شهادت ده ها یا صدها عضو جنبش حماس در نبردهای میدانی را دروغ دانست و گفت: ارتش اسرائیل از جنگ خسته شده، مهمات کافی ندارد و خواهان آتش بس است.

وی به نقل از فرماندهان میدانی ارتش اشغالگر در جنگ علیه نوار غزه گفت: ارتش اسرائیل در جنگ علیه غزه شکست خورد و فرماندهان معتقدند پیروزی بر حماس ممکن نیست و ادامه جنگ، فقط منجر به کشته شدن نظامیان بیشتری می شود.

این ژنرال ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی با بیان اینکه ورود به جنگ زمینی، هوایی و دریایی علیه حزب الله لبنان نیز به یک جنگ منطقه ای تبدیل خواهد شد، افزود: ایران نیز به جنگ خواهد پیوست زیرا ما با حمله به کنسولگری ایران در سوریه، ایران را به دشمن اساسی خود در هرگونه حادثه ای تبدیل کردیم.

خبر مرتبط مکرون احساس خطر کرد / درخواست مهم از نتانیاهو درباره حزب الله

کاخ الیزه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه درجریان گفت‌وگوی تلفنی با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی نگرانی جدی خود را در مورد تشدید تنش‌ها میان حزب‌الله و این رژیم در امتداد خط آبی به اطلاع نتانیاهو رساند.

بریک همچنین نبرد کنونی چند گروه محور مقاومت با رژیم صهیونیستی را یادآور شد و گفت که در صورت وقوع جنگ (گسترده)، بیش از چهار هزار موشک و پهپاد (از لبنان)، این رژیم را هدف قرار خواهند داد.

وی، رسیدن ارتش رژیم صهیونیستی به رودخانه لیطانی در مرز لبنان را در صورت وقوع جنگ فراگیر با حزب الله و حمله زمینی به جنوب لبنان غیرممکن دانست و گفت: در صورت جنگ (گسترده) با حزب الله، همه اسرائیل زیر آتش خواهد بود و مراکز جمعیتی، برق و آب نخواهند داشت.

شبکه تلویزیونی کان رژیم صهیونیستی همچنین از ارسال نامه محرمانه فرماندهان میدانی جنگ در نوار غزه به «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر و گلایه آنها از کمبود امکانات و مهمات و فرسایشی شدن جنگ و خستگی نظامیان صهیونیست خبر داد.

پس از گذشت حدود 9 ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم اسرائیل این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده باخته و حتی پس از حدود 9 ماه نتوانسته گروه‌های مقاومت را در یک منطقه کوچک که سال‌ها در محاصره است به تسلیم وادارد و همراهی افکار عمومی جهانی را به خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه از دست داده است.

--> اخبار مرتبط

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.

هشدارها در اسرائیل بالا گرفت / در صورت جنگ گسترده با حزب‌الله، ایران وارد عمل خواهد شد 2
هشدارها در اسرائیل بالا گرفت / در صورت جنگ گسترده با حزب‌الله، ایران وارد عمل خواهد شد 3