چهارشنبه 4 مهر 1403

هشدار بلینکن نسبت به خطر تشدید تنش‌ها در غرب آسیا

وب‌گاه اقتصاد نیوز مشاهده در مرجع
هشدار بلینکن نسبت به خطر تشدید تنش‌ها در غرب آسیا

اقتصادنیوز: وزیر خارجه ایالات متحده نسبت به جدی بودن خطر تشدید تنش‌ها در غرب آسیا هشدار داد و ادعا کرد که آمریکا با متحدانش برای جلوگیری از «جنگ تمام عیار» در لبنان تلاش می‌کنند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا در آغاز نشستی با مقامات ارشد و وزرای «شورای همکاری خلیج فارس» (GCC) در نیویورک مدعی شد: در ارتباط با لبنان، ما به طور خستگی‌ناپذیر با شرکای خود کار کرده‌ایم تا از یک جنگ تمام عیار جلوگیری کنیم و به سمت یک روند دیپلماتیک پیش برویم.

رویترز گزارش داد، وی با بیان اینکه خطر افزایش تنش‌ها در خاورمیانه «شدید» است، دیپلماسی را «بهترین پاسخ» دانست و «تلاش‌های هماهنگ» آمریکا و شرکای آن برای جلوگیری از تشدید بیشتر تنش‌ها را «حیاتی» توصیف کرد.

خبر مرتبط ادعای ابتکار دیپلماتیک بایدن برای لبنان و غزه / نتانیاهو موافقت کرد؟

اقتصادنیوز: یک رسانه آمریکایی مدعی ابتکار دولت بایدن برای لبنان و غزه و چراغ سبز نتانیاهو برای بررسی آن شد.

بلینکن ضمن درخواست از همه شرکای آمریکا برای «تحت فشار قرار دادن همه طرف‌ها» برای رسیدن به توافق آتش‌بس، گفت: این بهترین راه برای بازگرداندن گروگان‌ها [اسرای صهیونیست] به خانه، ایجاد آرامش برای مردم است و همچنین می‌تواند به ما در کاهش تنش‌ها در جبهه‌های دیگر کمک کند.

این اظهارات در حالی است که شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی پیشتر در گزارشی اعلام کرد که دولت آمریکا از حمله این رژیم به لبنان حمایت کرده ولی نسبت به خطر افزایش و گسترش تنش‌ها هشدار داده است.

دولت جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در ابتدای جنگ غزه، مدعی شد که جلوگیری از بروز جنگ منطقه‌ای اولویت آنها است اما واشنگتن همچنان به حمایت نظامی و دیپلماتیک از رژیم صهیونیستی، به رغم اعمال خشونت توسط این رژیم در غزه که به سایر مناطق خاورمیانه گسترش یافته است، ادامه می‌دهد.

برخی کارشناسان هشدار دادند که شکست آمریکا در پایان دادن به جنگ غزه و جلوگیری از تشدید تنش‌ها در لبنان، منطقه را به سمت جنگی تمام عیار سوق می‌دهد.

به گزارش ایرنا، ارتش رژیم صهیونیستی از صبح دوشنبه حملات گسترده به مناطق مختلف جنوب لبنان را آغاز کرد که تا این لحظه نیز همچنان ادامه دارد و صدها شهید و هزاران زخمی برجای گذاشته است.

حزب‌الله لبنان نیز در مقابل حملات به غیرنظامیان در این کشور سکوت نکرده است و عملیات‌های خود علیه مواضع و شهرک‌های صهیونیست نشین در شمال فلسطین اشغالی را در دستور کار قرار داد و با پرتاب ده‌ها موشک مواضع رژیم صهیونیستی را موشک باران کرد.

همچنین بخوانید ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید
هشدار بلینکن نسبت به خطر تشدید تنش‌ها در غرب آسیا 2