چهارشنبه 18 مهر 1403

هشدار سطح نارنجی برای ورود سامانه بارشی به کشور

خبرگزاری خبرنگاران جوان مشاهده در مرجع
هشدار سطح نارنجی برای ورود سامانه بارشی به کشور

کارشناس هواشناسی گفت: هشدارسطح نارنجی برای رشد ناگهانی ابر‌های همرفتی طی امروز صادر شده که زمینه ساز رگبارو رعدوبرق و وزش باد شدید می‌شود.

فریبا گودرزی گفت: هشدارسطح نارنجی برای رشد ناگهانی ابر‌های همرفتی طی امروز صادر شده که زمینه ساز رگبارو رعدوبرق و وزش باد شدید می‌شود.

به گفته کارشناس هواشناسی، جنوب بوشهر، جنوب و غرب فارس، هرمزگان، جنوب اردبیل، شمال خراسان شمالی درگیر این سامانه بارشی خواهند بود.

او می‌گوید: اختلال در تردد بین شهری، احتمال سقوط سنگ از ارتفاعات، آبگرفتگی معابر عمومی، سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، طغیان رودخانه‌های فصلی، صاعقه، وزش باد شدید موقت در نواحی مستعد خیزش گردوخاک، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها، تابلو‌های تبلیغاتی و شکستن درختان کهن‌سال از اثرات این هشدار است.

او گفت: اجتناب از تردد در جاده‌های کوهستانی بویژه در ساعات بعدازظهر، پرهیز از توقف و اتراق در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در سفر‌های برون شهری، عدم فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌رو‌ها و محدودیت در فعالیت‌های کشاورزی به هموطنان توصیه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی